ח"כ בר לב: "ברכת הגומל זו הדתה"

חבר הכנסת מהמחנה הציוני לא אהב לשמוע שחיילי גולני בירכו "הגומל" בכותל וטען כי מדובר בהדתה לאומנית והיא "קשורה למפלגה מאד קטנה שלדעתי היום מובילה את המדינה, שהיא הבית היהודי". בר לב בתגובה: "אני לא נגד ברכת הגומל או הגעה מאורגנת לכותל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/10/17 09:55 יא בחשון התשעח

ח"כ בר לב: "ברכת הגומל זו הדתה"
הגומל זו הדתה? ח"כ בר-לב, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

בירכתם הגומל לאחרונה לאחר שניצלתם בנס מתאונה או כשחזרתם מחו"ל? לשיטתו של ח"כ עמר בר-לב מהמחנה הציוני אתם חלק בלתי נפרד מההדתה "הלאומנית" שעליה אחראיים בבית היהודי.

דבריו של בר-לב פורסמו באתר 'וואלה' על ידי העיתונאי יקי אדמקר והם נלקחו מצילום הפגנה ברמת השרון. אחת הדוגמאות שבחר חבר הכנסת לציין כביטוי להדתה הייתה עצירה קטנה של חיילי גולני לאחר מבצע צוק איתן.

"התברר לי", הוא סיפר, "שאחרי 'צוק איתן' אחד מגדודי גולני שנע מהדרום עשה סטייה קטנה בדרך וקפץ לכותל וכל הגדוד בירך את ברכת הגומל. זאת הדתה על חשבוננו". בר-לב טען בין היתר כי הגדוד נסע לכותל "על חשבון תשלומי המסים שאנחנו משלמים".

עוד הוא אמר בהפגנה כי משרד החינוך "שבראשו עומד נפתלי בנט הוציא חוזר לבתי ספר חילונים על רצח רבין שם מצוין שרבין נרצח על רקע מתחים פוליטיים בחברה הישראלית", והתעלם מכך "שרבנים הוציאו דין רודף כנגד רבין" והעובדה ש"הרוצח הנתעב היה חובש כיפה וקשור לסקטור מסוים". לדבריו, "יש כאן ניסיון נוסף לשכתוב ההיסטוריה".

בהמשך הוא כינה את ההדתה "לאומנית" והדגיש שהיא "קשורה למפלגה מאד קטנה שלדעתי היום מובילה את המדינה, שהיא הבית היהודי, ואליה מצורף חלק גדול מחברי הכנסת מהליכוד".

בתגובה לפרסום הגיב ח"כ בר-לב ל'וואלה' ואמר: "אני לא נגד ברכת הגומל או הגעה מאורגנת לכותל. להפך, ילדיי ואני נשבענו אמונים בכותל עם גיוסנו. אבל כאשר יש הוראה המחייבת, אם לא לומר כופה, על גדוד שלם לבצע אקט דתי, זו הדתה. עם זאת, ראוי לציין שהרמטכ"ל הנוכחי עושה מאמצים עליונים לצמצום ההדתה בצה"ל, בעוד בחברה הישראלית תהליך ההדתה הלאומנית מתגבר".