חיסל מחבל במרכז הרב, העיד במשפט אזריה ומונה למח"ט עציון

אל"מ דוד שפירא קיבל את הפיקוד על החטיבה המרחבית "עציון". בעברו לחם במלחמת לבנון השניה ובמבצע עופרת יצוקה, "זכות להלך בשבילי ההיסטוריה ולחזק את ההווה המתחדש פה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/05/18 21:37 ג בסיון התשעח

חיסל מחבל במרכז הרב, העיד במשפט אזריה ומונה למח"ט עציון
מח"ט עציון החדש, אל"מ דוד שפירא, צילום: דובר צה"ל

אל"מ דוד שפירא מונה היום (חמישי) למפקד חטיבת עציון והחליף בתפקיד את המח"ט היוצא, אל"מ שרון אסמן.

בטקס שנערך באתר "המנזר הרוסי" סמוך למפקדת החטיבה, במעמד מפקד פיקוד מרכז אלוף נדב פדן ומפקד אוגדת אזור יהודה ושומרון תא"ל ערן ניב, קיבל הקצין בוגר ישיבת ירושלים לצעירים והר ברכה את דרגתו החדשה - אלוף משנה.

שפירא שהה בחופשה בביתו שבקרית משה בזמן שאירע הפיגוע בישיבת מרכז הרב בשנת 2008 והוא זה שבסופו של דבר חיסל את המחבל. 8 שנים לאחר מכן, בזמן שכיהן כמג"ד שמשון, הוא העיד במשפטו של חיילו אלאור אזריה ואמנם שיבח אותו כחייל אך ציין כי הוא אינו מאמין לעדות שנתן בעניינו.

"זכות נפלה בחלקי לקבל את הפיקוד על החטיבה המרחבית 'עציון' בשנת ה-70 למדינת ישראל", אמר המח"ט הנכנס בטקס וציין כי זו "זכות להלך בשבילי ההיסטוריה ולחזק את ההווה המתחדש פה. זכות שהיא חובה. אני נכנס היום לתפקיד בתחושת שליחות ואחריות גדולה".

שפירא מקבל דרגת אלוף משנה ממפקד פיקוד מרכז

שפירא מקבל דרגת אלוף משנה ממפקד פיקוד מרכזצילום: דובר צה"ל

 
המח"ט היוצא אל"מ אסמן, שיעבור לפקד על חטיבת בנימין אמר: "'מה אנו ומה  חיינו - העיקר הוא המפעל בו אנו חיים. נכה באויב בכל מקום שנשיגנו, נפריע לממש את זממו. תשובתנו נחושה- נצח ירושלים' משפט אלמותי זה אותו טבע מוש מפקד גוש עציון במלחמת העצמאות, במקום זה טרם נפילתו, היה לנו מצפן ודרך. ביצענו למעלה מאלף פשיטות בשנה זו במסגרתן עצרנו חוליות טרור וטרור עממי, החרמנו אמצעי לחימה וכספי טרור. האתגרים בגזרה מחייבים אותנו להיות מוכנים ודרוכים כל העת ולהתאים עצמנו למצבים משתנים תוך פעולה זריזה חדה ומדויקת"

לדבריו, "טרור פוגש צבא ואזרח פוגש שגרה הייתה מטרתנו. כך מצאנו עצמנו באחד מימי השישי מחלצים עם כוחות משמר הגבול ו'דובדבן' אזרח ישראלי שנכנס בטעות לאבו דיס והותקף על ידי ההמון. גזרנו על עצמנו חובה לשפר את איכות החיים במרחב. זאת על ידי שיח אמיץ וכנה, ועשייה אזרחית לשיפור חייהם של מי שגרים ומטיילים בחבל ארץ יפה ומיוחד זה".
 
תא"ל ניב פנה למח"ט היוצא ואמר: "מפקד החטיבה, שרון אסמן, ימים רבים עברו מאז שירתנו אני כמפקד גדוד ואתה כמפקד פלוגה, ביקשתי שתגיע לחטיבת 'עציון' מתפקידך הקודם כי הכרתי את יכולותיך ואת דרך הפיקוד המיוחדת שלך. בדרך כלל מפקד חטיבה באזור יהודה ושומרון מכהן שנתיים וממך ביקשנו לסיים תפקיד אחרי שנה מכיוון שאנו רוצים שתשלים את הקמת חטיבת 'בנימין' במתכונתה החדשה, חטיבה שתתמחה בעולם תוכן ייחודי, והגעתך מהחטיבה המרחבית 'עציון' תקל עליך במשימה".
 .