חיל האוויר מציג: פתיחות יוצאת דופן ללהט"בים

קבוצת תמיכה, שיחות חתך ומפגש עם ארגוני להט"ב במהלך סיור ברחבי הארץ. בעוד הרוחות סוערות סביב נושאים חברתיים שונים הקשורים בצה"ל, בחיל האוויר מובילים את הפתיחות למשרתים הלהט"בים

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/02/18 15:15 י באדר התשעח

חיל האוויר מציג: פתיחות יוצאת דופן ללהט"בים
מסדר בחיל האוויר (למצולמים אין קשר לכתבה), צילום: Ori Shifrin/DOTZ/Flash90

בעוד הרוחות סוערות בשבועות האחרונים סביב נושאים חברתיים שונים הקשורים בצה"ל, בחיל האוויר נרשמת פתיחות יוצאת דופן ללהט"בים, שכוללת כמה יוזמות ייחודיות.

על פי הפרסום ב-ynet, בשבועות האחרונים קיים ראש להק כוח אדם בחיל האוויר, תא"ל נתן ישראלי, שיחת חתך עם חיילים להט"בים, במטרה לשפר את המענה הייחודי שחיל האוויר נותן למשרתים חברי הקהילה הגאה. תא"ל ישראלי הקשיב לצרכים שהעלו החיילים, וחלק ממסקנות סיכום הפגישה עשויות להיות מיושמות בקרוב בכלל המערכים בחיל.

עוד לפני המפגש שקיים הקצין הבכיר עם המשרתים הלהט"בים, החלו בחיל האוויר לעודד אותם להגיע למעין קבוצת תמיכה לא פורמלית שהוקמה במחלקת הפרט של החיל.

הקבוצה קיימה עד כה ארבעה מפגשים במטה חיל האוויר בקריה. במהלך המפגשים מתבקשים החיילים הלהט"בים לספר את כל מה שעולה על רוחם בהקשר של זהותם המינית ולשוחח בחופשיות על כל נושא, כדי לשמש אוזן קשבת זה לזה.

מלבד מפגשי הקבוצה, התמיכה בלהט"בים מוצאת ביטוי גם בדרכים אחרות. כך למשל במסגרת "מסע מהעמק אל ההר" שמיועד לעשרות חיילים, עורכים בחיל מפגשים עם נציגי הקהילה הגאה כדי "להכיר להם את האחר".

את המסע האחרון שיצא הוביל טייס קרב מבסיס רמת דוד, ובמסגרת המסע יצאו כ-50 חיילים לטיולי היכרות עם הארץ, נופיה ומגזריה - בהר הרצל, בכנסת, בכותל המערבי ובמעוזים חרדיים בבני ברק - בהם נפגשו גם עם נציגי ארגוני להט"ב.