חיות תדרוש רוב של 70, בבית היהודי יתנגדו

נשיאת ביהמ"ש העליון צפויה לדרוש רוב גדול יותר מ-61 ח"כים לחקיקה מחדש של חוקים שנפסלו על ידי בג"ץ, במסגרת פסקת ההתגברות. במפלגתו של שר החינוך צפויים להתנגד לדרישה השרה רגב: "הפסקה היא עבור אזרחי ישראל שחיים כמו פליטים בארצם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/18 10:28 ט באייר התשעח

חיות תדרוש רוב של 70, בבית היהודי יתנגדו
אסתר חיות, צילום: פלאש 90

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, צפויה לדרוש רוב של 70 ח"כים לחקיקה מחדש של חוקים שנפסלו על ידי בג"ץ, במסגרת פסקת ההתגברות, כך פורסם הבוקר (ג') במעריב. בבית היהודי, שמבקשים רוב של 61 ח"כים בלבד, צפויים להתנגד לדרישה.  

הבוקר התייחסו בבית היהודי להחלטת ראש הממשלה לדחות את ההצבעה על פסקת ההתגברות, על רקע דרישתה של נשיאת בית המשפט העליון, וטענו כי למרות זאת הם נחושים להעבירה.

"נענינו אמש לבקשת ראש הממשלה לדחות בשבוע את ההצבעה על פיסקת ההתגברות, על מנת להעמיק בנושא וללבן אותו", נמסר בהודעת המפלגה.

במפלגה איימו כי במקרה שהחוק לא יעלה להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה בעוד שבוע וחצי, הם יחדלו מלהצביע עם הקואליציה. "נזכיר שהליכוד מחויב על פי ההסכם הקואליציוני לתמוך בפסקת ההתגברות ברוב 61. הסכמים יש לכבד".

שרת התרבות, מירי רגב, התייחסה גם היא לנושא, ואמרה: "אני תומכת קודם כל באזרחי מדינת ישראל שחיים כמו פליטים בארצם. פסקת ההתגברות היא עבורם. בית המשפט חייב לחזור לתפקידו כרשות שופטת ולא להחליף את הרשות המחוקקת או הרשות המבצעת. אנחנו נבחרנו על ידי העם כדי לחוקק ולבצע. בלתי אפשרי שבכל פעם מחדש בג"ץ מתערב בהליכי חקיקה ופוסל חוקים.

"הגיע הזמן לשים גבולות ברורים לאקטיביזם השיפוטי שמנותק מרחשי העם ושיצא מכלל שליטה ולהפסיק את הטשטוש בהפרדת הרשויות. הגיעה העת לגלות אקטיביזם כלפי אזרחי מדינת וצורכיהם".

שר המדע, אופיר אקוניס, התייחס לדרישתה הצפויה של חיות לרוב של 70, וכתב: "נשיאת בית המשפט העליון 'דורשת' רוב של 70 ח"כים לפסקת ההתגברות. להזכיר לה ולחבריה במערכת המשפט, שמנחם בגין, שאותו הם מרבים לצטט, קבע בצדק - גם רוב של אחד הוא רוב".