חוששים מהציונות הדתית? מועמד לגיוס: "הרגשתי שמסמנים אותי כדתי"

מספר מועמדים לגיוס דתיים התלוננו על כך שנשאלו בראיונות בצו ראשון מה יעשו במקרה דומה לזה של אלאור אזריה ומהי רמתם הדתית, "שאלו אותי מה אעשה במקרה אלאור אזריה או שההלכה תאמר לי לירות והפקודה תאמר לי לי לא לירות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/11/17 09:41 ב בכסלו התשעח

חוששים מהציונות הדתית? מועמד לגיוס: "הרגשתי שמסמנים אותי כדתי"
חוששים מאפקט אזריה? חיילים דתיים. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90. חיים אזולאי

האם בצה"ל חוששים שאפקט אלאור אזריה ישפיע דווקא על חיילים דתיים? מספר מועמדים לגיוס חובשי כיפה טענו כי במהלך הראיונות שעברו ב'צו ראשון' הם נשאלו על דעתם בנושא פרשת החייל מחברון ולעתים אף נשאלו על מידת אמונתם.

"שאלו אותי מה אעשה במקרה אלאור אזריה או שההלכה תאמר לי לירות והפקודה תאמר לי לי לא לירות", העיד אחד הנערים כפי שפרסם הבוקר (שני) אורי איגרא בגלי צה"ל.

את הראיון המדובר עבר הנער בלשכת הגיוס שבירושלים ולדבריו, "את שתי השאלות האחרונות המראיין אמר לי שלא נעים לו לשאול אבל חייבו אותו".

נער נוסף שהגיע ללשכת הגיוס בבאר שבע העיד על דברים דומים, "במהלך הראיון האישי המראיינת שאלה אותי מה אעשה במקרה כמו שקרה עם אלאור אזריה. הרגשתי שמסמנים אותי כדתי". הנער גם הוסיף כי השאלות היו חודרות יותר ונכנסו לתוך עולמו הרוחני, "שאלו אותי גם האם התרחקתי בעבר מהדת והאם היו לי בעיות עם הדת. הרגשתי פגוע ששואלים אותי שקשורות לתחום האישי של האמונה שלי".

מדובר צה"ל נמסר כי "מטרת הראיון האישי הנערך בצו ראשון הינה הכרת המלש"ב ואורח חיו ואישיותו". לטענתם, "השאלות המדוברות אינן נכללות כחלק מהשאלות הקבועות המובאות בראיון האישי". בעקבות הפרסום כך הדגישו בצה"ל, "הודגשו הנהלים בקרב בעלי התפקידים הרלוונטים על מנת להימנע משאלות מסוג זה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן