חוטובלי: "חוק הריבונות שובר שוויון, הוא חייב לעבור"

סגנית שר החוץ התייחסה לדיון סביב החוק, ואמרה כי "הגיע הזמן שנגיד מה כן. במקום 'לא' למדינה פלסטינית, יש לומר 'כן' לריבונות". ח"כ לביא: "הממשלה מגבירה את הקיטוב, בימין זורעים שנאה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/18 12:56 כז בשבט התשעח

חוטובלי: "חוק הריבונות שובר שוויון, הוא חייב לעבור"
פאנל בנושא "מדוע הימין אינו שולט?" בכנס ירושלים, צילום: ישראל ברדוגו

"אנחנו חייבים את החוק שובר השוויון הזה", כך אמרה היום (ב') סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, בהתייחסות לדיון סביב חוק הריבונות ביהודה ושומרון. לדבריה, בפגישתה האחרונה עם ראש הממשלה נתניהו היא הדגישה בפניו את החשיבות בהעברת החוק בקדנציה הנוכחית.

את הדברים אמרה חוטובלי במהלך פאנל בכנס ירושלים שעסק בשאלה "מדוע הימין אינו שולט?. לדבריה, "הימין שולט. עובדה שבקדנציה זו התקבלה החלטה להעביר את השגרירות האמריקאית לירושלים בירת ישראל".

סגנית שר החוץ אמרה עוד כי "בפגישה האחרונה שלי עם ראש הממשלה אמרתי לו שאנחנו חייבים בקדנציה הזו להעביר את החוק להחלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון. אנחנו חייבים את החוק שובר שוויון הזה.

"אנחנו תמיד אומרים מה לא והגיע הזמן שנגיד מה כן. במקום לומר לא למדינה פלסטינית, לומר כן לריבונות. זה לא הצהרתי. זה הדבר הכי עמוק שמדינה יכולה לומר גם פנימה אל האזרחים שלה וגם החוצה למדינות אחרות".

חוטובלי הוסיפה כי "פרס אמר ב-96' שהוא לא הפסיד אלא העם הישראלי הפסיד. ומי ניצח? העם היהודי. וזה הסיפור. זה המאבק האמיתי, אתם בשמאל רוצים שזו תהיה מדינת כל אזרחיה. אבל הציבור רוצה שזו תהיה מדינה יהודית. וזה מה שיהיה בסוף".

ח"כ עליזה לביא מיש עתיד שהשתתפה גם היא בפאנל אמרה כי "הממשלה הזו מגבירה את הקיטוב והיא ממש לא ממלאת את ייעודה כממשלת ימין שצריכה לשמור על ערכים של אהבת ישראל. בסופו של יום אנחנו מאוד דומים. אתם הימין זורעים שנאה וקיטוב. אנחנו מפלגת מרכז והימין עסוק כל הזמן בשיח מקטב, בבריחה ובבכיינות".

למשמע דבריה של לביא הביע הקהל את מורת רוחו, וסגנית השר חוטובלי אמרה בתגובה: "תפסיקו להתחפש. אתם לא ימין. עופר שלח אינו ימין ואתם לא ימין".

העיתונאי שמעון ריקלין שאל "איפה הציונות הדתית?", ואמר כי "הימין בממשלה אבל לא שולט. התקשורת ומערכת המשפט, התרבות ועוד הרבה מוקדי כוח נמצאים בשליטת השמאל. קולה של הציונות הדתית לא נשמע וזה אולי בגלל רגש נחיתות של הימין, של הציונות הדתית. ועד שלא נבין את זה ונתחיל לפעול, זה לא ישתנה".

לדבריו "מבחינת השמאל ראש ממשלת ישראל אינו לגיטימי למרות שנבחר על ידי העם בבחירות דמוקרטיות, ואת זה צריך לשנות לפני הכל. הימין ובמיוחד זה הדתי, חייב לומר את האמת גם אם האמירה היא שהגענו לכאן לבנות את בית המקדש. בואו נעשה את מה שציפו מאיתנו. זה התפקיד שלנו".

עורך עיתון "משפחה", יוסי אליטוב, אמר: "נרד לקרקע המספרים והעובדות של עשר שנות שלטון נתניהו. כאן בירושלים מתקיימת הקפאה. צריך לשאול את השאלה, איך זה שבממשלת ימין אידיאלית לא נותנים לבנות בירושלים. לא לבנות ולא לתכנן. ומי אחראי על זה שאין בנייה בירושלים? ממשלת נתניהו.

"בסופו של יום אנחנו ניבחן במקומות בו אנחנו יושבים. לא לנצח יהיה לנו ממשל אוהד בוושינגטון וחייבים לדעת זאת ולשנות את התפיסה. אם יהודי לא יכול לבנות את ביתו בירושלים, אז מה אנחנו עושים פה?".

לדבריו, "אין דבר כזה ימין חילוני. האויב האמיתי של הימין האמיתי הוא לא השמאל אלא מצביעי הימין, מצביעי כחלון והליכוד שלא מבינים מה זו ארץ ישראל. נבחרתם למשול. תמשלו ותפסיקו לחפש תירוצים אל מול הפוחדים מהכותרות שיהיו מחר בידיעות. אנחנו צריכים הרבה איילת שקד".

הוא הוסיף כי "מחיית עמלק היא מחיית הספק, הקרירות וההיסוס. העם היום בשל לשמוע ולומר את האמת. אנחנו יכולים היום לומר בפה מלא שהתורה נתנה לנו את הארץ הזה. לא לפחד לומר את האמת. ממשלת הימין הזו קיבלה מהקב"ה את היכולת לעשות, היכולת לבנות את ירושלים. והשרים צריכים להיות יהודים גאים ביהדותם וסומכים על הקב"ה באמירת האמת".

עו"ד שמחה רוטמן מהתנועה למשילות ודמוקרטיה טען כי "השמאל מאורגן בעיקר בזכות הכסף הזר. די לו בשנה אחת של שלטון כדי לשנות את המציאות מהיסוד. ממשלת רבין כיהנה שלוש שנים אבל חוקקה חוקי ייסוד ושינתה לגמרי את כל מה שקורה במדינה. לימין זה לוקח שנים והוא לא זז ואת זה חייבים לשנות".

לדבריו, "בית המשפט לוקח מהממשלה והכנסת את הסמכויות. אפילו כאשר היה מדובר בחוק של יש עתיד, בית המשפט פסל אותו. חייבים למצוא את המקום בו אפשר לחזק את הכוח של הימין במערכת המשפט".

מחבר הספר "מדוע אתה מצביע ימין ומקבל שמאל?", ארז תדמור, אמר כי "חייבים להיאבק בזירה החוץ פרלמנטרית. אסור להפקיר את התקשורת, את האקדמיה ואת מערכת המשפט ושאר מוקדי הכוח".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן