חודש וחצי אחרי: ברלנד שוב נכנס עם רכבו לכותל

אחרי שכניסתו למקום עם רכב בחול המועד פסח עוררה סערה, הרב שהורשע בעבירות מין הצליח פעם נוספת לנצל את הזכות החריגה. הקרן למורשת הכותל והמשטרה מגלגלות אחריות מאחת לשנייה

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/18 09:13 ח בסיון התשעח

חודש וחצי אחרי: ברלנד שוב נכנס עם רכבו לכותל
הרב אליעזר ברלנד, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

כחודש וחצי לאחר שנכנס עם רכבו עד סמוך לרחבת התפילה בכותל המערבי, חזר אמש (ב') הרב אליעזר ברלנד, שהורשע בעבירות מין, פעם נוספת על המעשה והגיע עם רכבו למקום, כך דווח ב-ynet. הזכות להתקרב עם רכב לאבני הכותל ניתנת בדרך כלל רק לרבנים מרכזיים, וכניסתו הקודמת של ברלנד עם רכבו, במהלך חול המועד פסח, עוררה סערה.

בקרן למורשת הכותל אמרו כי האחריות לכניסתו הנוספת של ברלנד עם רכבו היא של המשטרה. "הקרן למורשת הכותל לא עסקה בכניסתו של הרב ברלנד היום אל רחבת הכותל. האישור ניתן על ידי משטרת ישראל משיקוליה", נאמר אמש.

"הקרן הגישה לפני כחודש תלונה למשטרה נגד נהגו של הרב ורכבו בגין התעלמות מהוראות, תוך סיכון חיי אדם וגרימת נזק לרכוש. גם היום עקרו חסידי הרב בכוח מחסומים כדי לאפשר לרכבו לעבור. בשיחה הערב עם מפקד משטרת העיר העתיקה הוא אישר כי הקרן למורשת הכותל לא עסקה בכניסתו של הרב לרחבת הכותל", נאמר עוד.

עם זאת, במשטרה הטילו את האחריות בחזרה לקרן למורשת הכותל, ואמרו: "כפי שנמסר בעבר, בכל הנוגע לכניסה לרחבת התפילה בכותל וההתנהלות במקום - יש לפנות לקרן למורשת הכותל, האמונה על ההסדרים במקום. משטרת ישראל תמשיך לפעול לשמירה על הסדר הציבורי ולחקור כל תלונה שתתקבל בהקשר זה ביסודיות ובמקצועיות במטרה להגיע לחקר האמת".