חבל הצלה? בוועדת חוץ וביטחון מסרבים לסגור את הפנימייה באור עציון

חברי הועדה החליטו לדחות בשנית את בקשת שר הביטחון לתקצב את הפנימייה הצבאית בחיפה ולסגור את הדתית שבמרכז שפירא. יו"ר הועדה ח"כ דיכטר קבע כי תיקבע פגישה עם השר ליברמן במטרה למצוא דרך להפעלת שני המוסדות, "נדע להביא את התקציבים הדרושים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/06/17 12:45 כה בסיון התשעז

חבל הצלה? בוועדת חוץ וביטחון מסרבים לסגור את הפנימייה באור עציון
הדיון בועדת חוץ וביטחון, צילום: דוברות ח"כ יוגב

בפעם השניה בתוך מספר שבועות, דחו חברי ועדת חוץ וביטחון את יוזמתו של שר הביטחון להמשיך ולהפעיל את הפנמ"צ 'הריאלי' בחיפה ולסגור את 'אור עציון' שביישוב מרכז שפירא.

במהלך הדיון הסוער, דרשו חברי הוועדה מאנשי משרד הבטחון להסדיר בתוך שבועיים גם את פתיחת הפנימיה הצבאית הדתית.

יו"ר הוועדה ח"כ, אבי דיכטר, קבע כי נציגי הוועדה יפגשו עם שר הביטחון אביגדור ליברמן וינסו באופן משותף למצוא את פיתרון להמשך הפעלת הפנימייה. "נדע להביא את התקציבים הדרושים", אמר דיכטר והוסיף כי גישתו בענייני חינוך היא "אל תשלח ידך אל הנער".

יש לציין כי למעט ח"כ רוברט אילטוב מישראל ביתנו, שיצא להגנת יו"ר מפלגתו, שאר הנוכחים סברו כי סגירת הפנימייה היא לא דבר שצריך להשלים עמו. מלבד חברי הבית היהודי חברי הכנסת מוטי יוגב ושולי מועלם-רפאלי, ח"כ אייל בן ראובן מהמחנה הציוני סיפר שכאלוף בצה"ל פגש בבוגרי אור עציון ובאיכותם הגבוהה ודרש למצוא חלופות. לדבריו, "אין סיבה בעולם שלא ימצאו חלופות להמשך קיומה של אור עציון".

ח"כ ענת ברקו מהליכוד, אף אמרה כי בעקבות שני הדיונים האחרונים דעתה השתנתה, "יש כאן עוול נוראי שאחרי שנעשה, פועלים להצדיק אותו".