זעם על החלטת בית המשפט בנושא המסתננים: "בג"ץ לועג לציבור"

"שופטי בג״ץ מתנהלים כמו סניף של מפלגת מרצ", אמרה הפעילה החברתית מאי גולן בנוגע להחלטתם שלא לאפשר למדינה לעצור מסתננים, שלא מעוניינים להתפנות, ליותר מ-60 יום. נתניהו אמר כי יש "להביא תיקון חקיקה". שקד: "את המלחמה הזו נלחם עד שנשיג את התוצאות הדרושות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/08/17 20:43 ו באלול התשעז

זעם על החלטת בית המשפט בנושא המסתננים: "בג"ץ לועג לציבור"
הורו על החזרת הגופות. שופטי בג"ץ, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

פסיקת בג"ץ היום (שני) בנושא המסתננים, לפיה לא ניתן יהיה לעצור שוהים בלתי חוקיים שמסרבים לצאת מהארץ למדינה שלישית למשך יותר משישים יום, עוררה זעם בקרב גורמים רבים וזכתה להתייחסות לחקיקה עתידית בנושא מצדם של ראש הממשלה ושרת המשפטים.

"שוב, בדרך מתוחכמת, הצליח בג"ץ לתקוע מקל בגלגלי המדיניות של מדינת ישראל להחזרת המסתננים", אמרה הפעילה החברתית ותושבת דרום תל אביב מאי גולן ל-360.

לדבריה, "שופטי בג״ץ שמתנהלים כמו סניף של מפלגת מרצ ידעו היטב שלא יוכלו שלא לאשר את הנוהל הזה ולכן אישרו אותי בשיטת מצליח - לא מצליח". לטענתה של גולן, "הפסיקה קובעת שמדינת ישראל לא תוכל לכלוא מסתננים שלא רוצים לעזוב מרצון ליותר מ-60 יום. ברור ושקוף שאף מסתנן לא באמת יעזוב. בג"ץ, בעינוי דין של ממש, לועג לציבור, לתושבי השכונות ולמדיניות הממשלה".

מוקדם יותר היום פסקו שופטי בג"ץ כי ניתן יהיה להעביר מסתננים למדינה שלישית בהסכמה, תוך פיקוח על הליך ההרחקה ובחינת היחס שיקבלו באותה מדינה. עם זאת, בית המשפט סירב לאשר למדינה לעצור שוהים בלתי חוקיים שאינם מעוניינים לצאת מהארץ, ליותר משישים יום.

מדבר על החלטות הקבינט. נתניהו

מדבר על החלטות הקבינט. נתניהוצילום: פלאש 90. Ohad Zweigenberg

ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס לפסיקה ואמר כי "מדיניות ישראל בסוגיית המסתננים מבוססת על שלוש רגליים: הגדר שהקמנו בדרום ובלמה לחלוטין את המסתננים. ההסכם מדיניות אפריקניות, להעביר אליהן מסתננים, ושלישית - סוגיית האכיפה". לדבריו, הממשלה תצטרך "להביא תיקון חקיקה כדי לאפשר מימוש הסכמים אלו".

דברים ברוח דומה אמרה הערב שרת המשפטים איילת שקד. "ביהמ"ש העליון אישר היום את אפשרות הרחקת המסתננים למדינה שלישית", היא ציינה, "אולם לקח מידי המדינה את מנוף הלחץ ששימש בידה להרחקת מסתננים בלתי חוקיים והפך את חוסר שיתוף הפעולה למתגמל".

שקד הבהירה כי תעבוד "יחד עם שר הפנים על תיקון חקיקה שיאפשר את ההרחקה גם ללא הסכמתם. את המלחמה הזו נלחם עד שנשיג את התוצאות הדרושות".