זה קורה: אלאור אזריה נכנס לכלא

לאחר סאגה ציבורית, תקשורתית ומשפטית גדולה, הלוחם שהשתחרר לפני חודש, ייכנס לכלא 4 כדי לרצות את העונש שנגזר עליו בעקבות הרשאתו בהריגת מחבל מנוטרל בחברון בחודש מרץ 2016. ח"כ יוגב: "חייל שטעה באירוע מבצעי, אסור להכניסו לכלא"

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/08/17 09:11 יז באב התשעז

זה קורה: אלאור אזריה נכנס לכלא
אלאור אזריה ואביו, צילום: Roy Alima/Flash90

הלוחם לשעבר אלאור אזריה ייכנס הבוקר (רביעי) לכלא 4 בצריפין במטרה לרצות את 18 חודשי המאסר שנגזרו עליו בגין הרשעתו בהריגת מחבל מנוטרל.

אזריה, שבקשתו אתמול לעכב את כניסתו לכלא נדחתה כמו ערעורו שנדחה בשבוע שעבר על ידי בית הדין הצבאי לערעורים, יתייצב הבוקר עד השעה 10:00 בבבית הכלא הצבאי לתחילת ריצוי עונשו כשהוא מלווה בבני משפחתו ובתומכים רבים.

חבר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ מוטי יוגב  מהבית היהודי התייחס לכניסתו לכלא של הלוחם לשעבר ואמר כי הדבר "יעמיק ויחריף את אפקט אלאור אזריה". לדבריו, אפקט אלאור אזריה הוא חששם של חיילים ושוטרים לפתוח באש או אפילו לירות באויר, כאשר יש סכנת חיים".

עוד אמר יוגב כי "רק בשבת האחרונה קרו אירועים מעין אלה בחברון ובתקוע, במזרח ירושלים ובמקומות נוספים". לשיטתו, "על מפקדי צה"ל לחדד את הוראות הפתיחה באש, להוריד את מפלס החששות של החיילים והשוטרים, ובעיקר לחדד את הגיבוי לחיילים הנמצאים במצבים מבצעיים מורכבים".

לסיום הוא אמר כי "חייל שטעה באירוע מבצעי, אסור להכניסו לכלא! לאורך זמן, זה מסכן חיים. יש לתחקר, להעיר, להשהות ובעיקר לחנוך ולגבות את חיילנו ושוטרינו שבקו הראשון, אלו שמסתכנים, ועובדים בתנאי לחץ ועומס עבודה בלתי אפשרי. בנפשנו הדבר".

כזכור, אזריה החליט שלא להגיש ערעור נוסף ובחר לשגר מכתב לרמטכ"ל גדי איזנקוט בבקשה שימתיק את עונשו. איזנקוט מצידו הבטיח כי הבקשה תישקל בכובד ראש.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן