התרגיל של אנשי הימין בבית המשפט העליון

ראשי עצמה יהודית נדרשו לשלם הוצאות משפט לאחר שערעורם נגד הסדר הטעון עם בסאל גטאס נדחה. את הכסף הם הביאו לבית המשפט בשקים שהכילו מאות מטבעות. בג"ץ יצטרך להכריע האם צורת התשלום קבילה

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/05/18 17:03 ג בסיון התשעח

התרגיל של אנשי הימין בבית המשפט העליון
איתמר בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שופט בית המשפט העליון, מני מזוז, יצטרך להכריע בשאלה האם מותר לשלם הוצאות משפט באמצעות מאות מטבעות  של עשרות אגורות ושקלים.

לפני כשנה עתרו ראשי עצמה יהודית ד"ר מיכאל בן ארי, ברוך מרזל, איתמר בן גביר ויו"ר להבה בנצי גופשטיין לבית המשפט העליון נגד הסדר הטיעון עם באסל גטאס. בג"ץ דחה על הסף את הבקשה ושופטי בית המשפט יורם דנציגר, עוזי פוגלמן ומני מזוז הורו לעותרים לשלם הוצאות בסך 2,000 שקל לגטאס. 

אנשי עצמה יהודית קבעו להיפגש עם עורך דינו של גטאס וביקשו למסור לו שקיות שהכילו מטבעות ושטרות העולות יחד לסכום שהוטל עליהם, אך עורך הדין סירב לקבל את הכסף ומסר הודעה לבית המשפט העליון כי המדובר בעלבון. הוא הוסיף כי במקרה שבית המשפט העליון יסבור שאין בדברים פגם הוא מוותר על תשלום ההוצאות. 

עו"ד בן גביר טען בפני בית המשפט כי מדובר בשאלה שעניינה לא אמור לדון בבית המשפט העליון אלא בלשכת ההוצאה לפועל, אם וכאשר גטאס יטען טענות. בן גביר הוסיף כי "כי אם בית המשפט העליון יתערב, הרי שמדובר בראש ובראשונה בשאלה עובדתית ויש לקיים דיון בהרכב של שלושה ולהציג את השקיות עם הכסף.

"גם אם היינו משלמים את כל התשלום רק בעשרות אגורות הרי שמדובר בכסף כדת וכדין במדינת ישראל ולא ניתן לקבוע שמדובר בכסף שאין לאפשר באמצעותו תשלום הוצאות. השופט מזוז יכריע בבקשה בקרוב".