בשורה לתושבי בנימין: אושרה הרחבת הכביש המוביל לאזור המרכז

בישיבת תכנון שנערכה בהשתתפות שר התחבורה סמוטריץ' וראש המועצה גנץ, סוכמו ואושרו חלקים מרכזיים בהרחבת כביש 446, ממערב בנימין לצומת שילת, ואושרו קטעים נוספים ושיפורי תנועה מקומיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/19 15:35 כ באב התשעט

בשורה לתושבי בנימין: אושרה הרחבת הכביש המוביל לאזור המרכז
סמוטריץ' וגנץ בישיבה, צילום: דוברות מועצת בנימין

בהשתתפות שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' וראש מועצת בנימין ישראל גנץ, נערך היום (ד') מפגש תכנון לקראת תחילת העבודות להרחבת כביש 446, שצפו לשפר משמעותית את זמן הנסיעה לנהגים הבאים מאזור מערב בנימין.

במפגש השתתפו סמנכ"ל משרד התחבורה קובי בליטשטיין וצוות ממשרדו, מנכ"ל חברת נתיבי ישראל ניסים פרץ וצוותים מהחברה, קצין מטה תחבורה במנהל האזרחי ישראל אפריאט וכן יושבי ראש, חברי מליאה ומזכירי יישובי מערב בנימין. 

סוכם על כניסה לביצוע הכביש החל מתחילת 2020 מצומת שילת עד למודיעין עילית, שיכלול בכל כיוון שני נתיבי רכבים, נתיב תחבורה ציבורית ונתיב אופניים. בנוסף, אושר תכנון המשך הכביש ממודיעין עילית עד היישוב ניל"י כהמשך ישיר להרחבה של המקטע הראשון. 

השר סמוטריץ הורה על הקמה מיידית של רמזורים בשני צמתים מרכזיים - בכניסות למודיעין עילית וחשמונאים, כדי להקל על מעבר הרכבים בעת העבודות וזרימת התנועה. בהמשך המפגש, העלו אנשי המועצה ומזכירי היישובים במערב בנימין נושאים רבים אשר דורשים מענה של משרד התחבורה כמו כביש המחבר בין גוש טלמונים לכביש 443, טיפול בצומת נריה והתקנת תאורה בכבישים. 

כמו כן, שר התחבורה ציין כי בקרוב תוצג תוכנית אב לחומש של מערכת כבישים ותחבורה ציבורית לכלל יהודה ושומרון אשר תהווה מהפיכה משמעותית למצב הקיים לראשונה מאז תחילת ההתיישבות ביו"ש. 

פקקים. בקרוב בירושלים

הפתרון לפקקים בדרך?צילום: פלאש 90

סמוטריץ סיכם את המפגש כמוצלח: "כביש 446 הוא עורק תחבורה ראשי שכבר מזמן לא מתאים לנפח התחבורה של האוכלוסיה שברוך השם הולכת וגדלה, ועוד תלך ותגדל, באזור מערב בנימין.
כבר בתחילת השנה הבאה נבצע אותו בעזרת השם לכל אורך המקטע שמצומת שילת עד מודיעין עילית ונמשיך בתכנון גם עד צומת נילי כדי להכין לביצוע בשלב הבא. זה אחד הכבישים שהביצוע שלו הוא מהמוצדקים ביותר ובעזרת השם נהפוך אותו לדו נתיבי דו מסלולי לכל אורכו בנוסף לנתיבי תחבורה ציבורית בשני הכיוונים. ניתן מענה לתקופת הביניים באמצעות רמזור צומת חשמונאים וצומת הכניסה למודיעין עילית כדי להקל על התושבים עד גמר הביצוע.
תם עידן הכספים הקואליציוניים לכבישים. יהודה ושומרון הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל והכבישים בהם ייכנסו לתכניות העבודה הכלליות של משרד התחבורה, בדין ולא בחסד. מי שרוצה לפתח את ההתיישבות ולהביא אליה עוד חצי מיליון תושבים, חייב לפרוש רשת תשתיות תחבורה מתקדמות."

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ: "אני מודה לבצלאל על ההירתמות המתמשכת לטובת ההתיישבות. אחרי שנים של ציפייה לשיפור וייעול מערכי התחבורה בבנימין, אנו חווים בתקופה האחרונה שינויים דרסטיים בכבישים לקראת הרחבות משמעותיות לרווחת התושבים.
אנחנו מרגישים את הפעילות בתקופה האחרונה ברחבי בנימין ואין ספק שזה מסתייע בהובלתו המוצלחת של בצלאל וכמובן לשר התחבורה היוצא ישראל כץ על הדחיפה, ביחד עם אנשי משרדו וחברת נתיבי ישראל."

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן