מועצת יש"ע מנצלת הזדמנויות, ותשתמש בחקירת האג לצרכי הסברה באירופה

לאחר ההחלטה של בית הדין הבינלאומי בהאג לפתוח בחקירה נגד ישראל, בין היתר בעקבות הבנייה ביהודה ושומרון, במועצת יש"ע גיבשו מסמך המבקש להפריך את טענות התביעה. "בית הדין אנטישמי, נציג את האמת"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 11/04/21 18:24 כט בניסן התשפא

מועצת יש"ע מנצלת הזדמנויות, ותשתמש בחקירת האג לצרכי הסברה באירופה
היישוב עלי, צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90

לאחר ההחלטה של בית הדין הבינלאומי בהאג לפתוח בחקירה נגד ישראל, בין היתר בעקבות הבנייה ביהודה ושומרון, במועצת יש"ע גיבשו מסמך המבקש להפריך את טענות התביעה, בעזרת מומחים משפטיים ונתונים מהרשות הפלסטינית. המסמך, הנקרא "העמדה שלנו" נכתב באנגלית ומצהיר כי מטרתו היא מתן הסבר והצדקה: "על ההיסטוריה, הכלכלה והצדק המוסרי של התנועה הישראלית ביהודה, שומרון ועמק הירדן".  

במועצת יש"ע אומרים כי היא מבקשים באמצעות המסמך לשנות את השיח בנוגע לפלסטינים החיים בשטחי יהודה ושומרון, ולהראות כי הנוכחות הישראלית רק שיפרה את חייהם. במסמך, מועצת יש"ע משווה בין הפלסטיני תושב רצועת עזה לבין הפלסטיני תושב הגדה המערבית.

 


להורדת הקובץ

 

נתונים של הרשות הפלסטינית משנת 2018, המוצגים במסמך, מראים כי שיעור האבטלה ביהודה ושומרון (מעל גיל 15) עומד על 17.6% בלבד, בעוד ברצועת עזה שיעור האבטלה היה 52%. ביהודה ושומרון שמר שיעור האבטלה על יציבות בין השנים 2015 ל-2018, ועלה במתינות מ-17.1% ל-17.6%. ברצועת עזה, תוך ארבע שנים בלבד, עלתה האבטלה מ-41% ל-52%.

בנוסף,  במסמך צוין כי התל"ג ביהודה ושומרון בשנת 2017 עמד על 10.7 מיליארד דולר, וברצועת עזה על 2.9 מיליארד דולר. בגזרת החינוך, בשנת הלימודים 2018/19 למדו ביהודה ושומרון בממוצע 27.4 תלמידים בכיתה בבית ספר יסודי, ו-23.7 תלמידים בכיתה בבית ספר תיכון. ברצועת עזה המספרים גדולים בהרבה: באותה שנה למדו 39.5 תלמידים בכיתה בבית ספר יסודי ו-38.8 תלמידים בכיתה בבית ספר תיכון.

בתוך כך, ברצועת עזה רק ל-9% מבתי האב יש מחשבים נייחים. ביהודה ושומרון לכמעט 20% מבתי האב יש נגישות למחשב. בשנת 2017 היו ל-89% מבתי האב ביהודה ושומרון טלפונים חכמים, ל-60.6% מהם היה אינטרנט בבית, ל-94.3% מהם הייתה צלחת לוויין, ל-31.6% מהם היה מחשב נייד ול-75.3% היו מסכי טלוויזיה מסוג LCD.

 

צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

 

"הרשות הפלסטינית מנסה למנוע שיתופי פעולה ונורמליזציה במרחב, ובכך מעכבת את ההתקדמות של תושביה", טען מנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני, בראין ל-ynet. "במקום להתמקד בהתפתחות ובפריחה היא מאכילה את תושביה בייאוש כלכלי ובדיכאון חברתי, מפיצה הסתה ושנאה, ואף משתמשת בתקציב כדי לממן טרור ומשכורות למחבלים רוצחים. מכל אלה עולה כי הנוכחות הישראלית במרחב יהודה ושומרון חשובה למדינת ישראל, וגם טובה לערביי הרשות הפלסטינית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן