התחממות בדרום: "תגובה הראשונית של צה"ל"

בצה"ל האשימו את ארגוני הטרור בעזה בירי המרגמות לעבר עמדת הצבא וטענו כי היא הגיע כתגובה לפיצוץ מנהרת הטרור לפני כחודש. דובר צה"ל: "מדובר בפיגוע חמור של הג'יהאד האיסלאמי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/11/17 17:21 יב בכסלו התשעח

התחממות בדרום: "תגובה הראשונית של צה"ל"
ארכיון, מטוס של חיל האוויר בפעולה, צילום: פלאש 90. עופר צידון

בצה"ל האשימו היום (חמישי) את ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי בירי פצצות המרגמה, מוקדם יותר לעבר עמדת צה"ל סמוך לקיבוץ ארז, וטענו כי מדובר בתגובה לפיצוץ מנהרת הטרור לפני כחודש על ידי ישראל.

"מדובר בפיגוע חמור של הג'יהאד האיסלאמי", אמר דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס בתדרוך כתבים והוסיף כי במהלכו "נורו 10-12 פצצות מרגמה לעבר מוצב צבאי בצפון הרצועה, שבו יש גם עבודות להקמת הגדר".

בתגובה לירי תקפו מטוסי חיל האוויר וטנקים עמדות של ארגוני הטרור בעזה. לדברי תא"ל מנליס, "התגובה הראשונית של צה"ל היתה ירי לעבר ארבע מטרות. שתיים של הג'יהאד ושתיים של החמאס''.

לפני כחודש פיצץ כוח צה"ל מנהרה שבעזרתה היו אמורים מחבלים לחדור לישראל ובמהלך הפיצוץ נהרגו חמישה בכירים בג'יהאד האיסלמי. ישראל סירבה להשיב את הגופות לרצועת עזה ושם הבטיחו כי יגיבו על כך. בצה''ל מעריכים כי מעבר לעובדה שהפצמ"רים כוונו לעבר כוחות ישראלים שעסקו בהקמת המכשול נגד המנהרות, הוא הגיע גם כתגובה לאירוע ההוא. דובר צה"ל הדגיש כי תגובת הצבא היית ראשונית בלבד ומכך ניתן ללמוד שישראל עשויה להרחיב את התגובה בהמשך.