התושבים הפריחו בלונים ודרשו: די לטרור הבניה. 'שלום עכשיו': "הפגנה בזויה"

הפגנות עם שלטים ומגאפון כנראה כבר לא באופנה. מאות מתושבי עוטך ירושלים ומעלה אדומים החליטו למחו על הבנייה הבדואית הלא חוקית באזור כביש 1 בסמוך לכפר אדומים על ידי הפרחת בלונים צבעוניים לאוויר. חברי הכנסת הגיעו יחד עם הילדים בניהם שולי מועלם שאמרה: "צווי הריסה כבר ניתנו וכל שנותר הוא לממש את ריבונותה של ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/17 14:41 ו באלול התשעז

התושבים הפריחו בלונים ודרשו: די לטרור הבניה. 'שלום עכשיו': "הפגנה בזויה"
שולי מועלם במחאה, צילום: דוברות

מאות תושבים מעוטף ירושלים ומעלה אדומים לצד חברי כנסת ואישי ציבור התכנסו הערב בסמוך למאחז הפלסטיני הבלתי חוקי ובית הספר האיטלקי בסמוך לכפר אדומים. 

התושבים קיימו אירוע הערב הפרחת הבלונים תחת הסיסמא - מפריחים את המאחזים לאתרי הקבע, בדרישה לפנות את המאחזים הפלסטינים הבלתי חוקיים במרחב ולהעבירם לאתרי הקבע שהוכנו עבורם סמוך לאבו דיס ויריחו. 

האירוע התקיים בהמשך ישיר לקמפיין שמוביל פורום עוטף ירושלים בשבועות האחרונים להגברת האכיפה במרחב אדומים כלפי הבנייה הבדואית-פלשתינית על כביש מספר 1. באירוע נכחו חברי כנסת ואישי ציבור וילדיהם, ח"כ שולי מועלם, ח"כ מוטי יוגב, מנכ"ל מועצת יש"ע שילה אדלר ואישי ציבור נוספים. 

הבנייה הבדואית פלסטינית, במימון האיחוד האירופי, בסך 822 מבנים עומדת על כנה, למרות הבטחות נשנות של הרשויות על הריסתם של המבנים הבלתי חוקיים, למרות צווי ההריסה שהוצאו למבנים ולמרות שאתרי הקבע המאושרים עומדים מוכנים לקליטתם.

ח"כ שולי מועלם קראה לממש את צווי ההריסה שכבר ניתנו: "הפלסטינים בגיבוי האיחוד האירופי פועלים לקבוע עובדות בשטח עם הקמת מאות מבנים במרחב אדומים. אלו לא אדמות פלסטיניות, אלא ישראליות.  המבנים לא הוקמו בתום לב, אלא כחלק ממאבק כולל במדינת ישראל. צווי הריסה כבר ניתנו וכל שנותר הוא לממש את ריבונותה של ישראל, כלפי מי שמנסה לקעקע אותה באדמות אלו".

ח"כ מוטי יוגב אמר בארוע: "ההשתלטות הפלסטינית הלא חוקית בחסות האיחוד האירופאי בשטחי C היא 'טרור בניה' ערבי ופגיעה קשה במדינת ישראל.

חוסר האכיפה והאפליה המשפטית בסוגייה זו מקוממת. האוכלוסיה הבדואית קיבלה הצעות מרחיקות לכת להסדרה, תוך מימון ופיתוח עצום שאיש במדינה לא קיבל מעולם אך הרשות הפלסטינאית מונעת כל הסדרה. 

אני קורא ומצפה משרי הממשלה ורשויות האכיפה, להחיל ולאכוף את החוק מול פורעי החוק, גזלני אדמות ארצנו, לפחות באותה נחישות אותה הם מפעילים כלפי פינוי מאחזים. 

אני קורא לרשות השופטת לחדול מהאפליה הזועקת לשמים, מהסחבת והרחמים שהם מעניקים כלפי תיקי בנייה ערביים מול אלו היהודיים. 

אני מברך את חברי פורום עוטף ירושלים על המשימה החשובה שלקחו על עצמם, לעמוד על משמר אדמות ארץ ישראל".


עוזר ראש מועצת בנימין וחבר פורום עוטף ירושלים, רוני שניר:  "אנו קוראים למקבלי ההחלטות ליישם את צווי ההריסה שהוצאו למאחזים הבלתי חוקיים ולהעביר מיידית את המאחזים לאתרי הקבע שהוכנו עבורם. מדובר באדמות מדינה לכל דבר ולא יתכן כי המדינה מצפצפת על צווי ההריסה שבג"צ בעצמו הוציא למאחזים".

בארגון 'שלום עכשיו' פחות התחברו כמו שאומרים ולא אהבו את מפגן הבלונים ומטרת ההפגנה: "זוהי הפגנה בזויה, שתכליתה יצירת לחץ על הממשלה לסלק מן המרחב את האוכלוסיה הבדואית. העיסוק האובססיבי של המתנחלים בהרס האוהלים והצריפים של הבדואים, שנמצאים שם לפניהם ולא גזלו את האדמה מאיש, מחבל באינטרסים של ישראל ומבאיש את שמה בעולם."

מהתנועה הוסיפו כי "אין שום סימטריה ביו מתנחלי האזור שקיבלו מהמדינה אלפי היתרי בנייה ובין הבדואים שלא קיבלו ולו היתר אחד. אבל אם המתנחלים מתעקשים לייצר אותה, יתכבדו וידרשו אכיפה של כלל צווי ההריסה".