"לא ניתן להם לשבור את רוחנו"

שר החינוך התייחס לפיגוע שבו נרצח הרב איתמר בן גל הי"ד על ידי מחבל באריאל. ח"כ סמוטריץ: "עוד יום, עוד פיגוע. די! בארה"ב כבר שינו דיסקט הגיע תורנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/18 16:37 כ בשבט התשעח

"לא ניתן להם לשבור את רוחנו"
זירת הפיגוע באריאל, צילום: דוברות מועצת שומרון

איתמר בן גל. בן 29, אב לארבעה ילדים בגילאים שנה עד 7. מחנך כתה ח' בישיבת בני עקיבא גבעת שמואל. מלמד מזה שנים בישיבת הר ברכה. הוא הנרצח היום באריאל. 

כמו שפורסם, מחבל פלסטיני דקר את איתמר בפלג גופו העליון ופצע אותו באורח אנוש. צוותי מד"א בסיוע כוח רפואה צבאי העניקו לו טיפול רפואי במקום, ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים בלינסון בפתח תקווה תוך כדי פעולות החייאה.

למרות המאמצים להצילו נאלצו הרופאים לקבוע את מותו של איתמר. כוחות צה"ל סורקים במרחב בחיפוש אחר המחבל, שהצליח להימלט מהזירה

מהישוב הר ברכה שבו הוא התגורר הוצאה הודעת אבל: "'וכל בית ישראל יבכו את'  בית הר ברכה והישיבה המומים, אבלים וכואבים על הירצחו של ידידנו אהובנו הרב איתמר בן גל הי''ד. מחנך מסור ואב ל4 ילדים. פרטים על הלוויה והשבעה ימסרו בהמשך"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד: "אנחנו שולחים תנחומים למשפחה. כוחות צה"ל נמצאים במרדף, ואנחנו נמצה איתם את הדין. אנחנו תמיד עושים את זה. אני שם את מבטחנו בכוחות הביטחון שעושים עבודה מצוינת"

הנשיא ריבלין פרסם בתגובה: "קיבלתי בצער גדול את הידיעה על פיגוע הדקירה הנפשע. כולנו שולחים חיבוק של נחמה וכוחות למשפחתו של הנרצח. אני גאה בקצין צה״ל שרדף אחר המחבל ופגע בו ברכבו. אני סמוך ובטוח שכוחות הביטחון ימצאו אותו ואת המסייעים לו בקרוב ויביאו אותם לדין"

שר החינוך וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, נפתלי בנט: ״אנו כואבים את לכתו בטרם עת של הרב איתמר בן גל ז״ל, תושב הר ברכה שנרצח זה עתה בפיגוע על ידי מחבל פלסטיני נתעב. הרב בן גל היה אב מסור, איש ערכים שכולו אהבת הארץ והאדם. הוא הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים.

עוד אנר בנט כי הוא "שולח תנחומים וחיבוק חם למשפחתו, עם ישראל כולו כואב איתכם באבלכם.
זהו ניסיון נוסף של הטרור הפלסטיני להלך עלינו אימים באדמתינו. הפלסטינים מוכיחים פעם אחר פעם שפניהם אינן לשלום, אלא לאלימות.  לא ניתן להם לשבור את רוחנו.  נמשיך לפתח את ארץ ישראל, לבנות ולהיבנות בה, בביטחון וללא פחד״.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר: "עוד יום, עוד פיגוע. די! בארה"ב כבר שינו דיסקט הגיע תורנו. רק צעדים חד משמעיים שילמדו שהטרור לא משתלם ישנו את המציאות הנוראית שנכפית עלינו. ביום א' הקרוב עולה חוק הריבונות על שטחי יהודה ושומרון לועדת שרים לחקיקה. אני קורא לראש הממשלה להצטרף למהלכים ההיסטורייים של נשיא ארה"ב ולשנות פרדיגמה, להחיל ריבונות ביהודה ושומרון באופן מיידי. תנחומיי מעומק הלב למשפחות הנרצח, כואבים איתכם".

מתנועת הריבונות נמסר כי הן  רואות "בפיגוע הרצחני בשערי העיר אריאל עדות נוספת לצורך בהחלת ריבונות על יהודה ושומרון, לא רק כמענה ציוני לטרור אלא גם כמהלך שיבלום את הטרור מעיקרו".

ראשי התנועה, יהודית קצובר ונדיה מטר, הוסיפו כי "החלת ריבונות ישראל על יהודה ושומרון תבהיר למחבלים ושולחיהם כי מול הטרור מציבה ישראל קיר ברזל של נחישות והיאחזות בארץ ישראל. בנוסף, ריבונות, שגם תיושם בשטח, תבהיר לגורמי הטרור כי ישראל כאן כדי להישאר לנצח ואין בסיס לתקוותיהם להביא ברצחנותם לנסיגתה של ישראל או להישג אחר כלשהו".

לדבריהן, "נסיגות ישראליות הוכיחו בעבר כי הן מהוות דירבון וחיזוק לתקוות הערביות שבכוח הטרור לנצח את ישראל. ריבונות ישראלית תבהיר את ההיפך הגמור ותבער את הטרור מהשורש. אנו קוראות לשרי הממשלה להצביע בעד חוק הריבונות שהגישו חברי הכנסת יואב קיש ובצלאל סמוטריץ׳".

הלוויתו של איתמר בן גל תצא תתקיים מחר בשעה 10 בהר ברכה

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן