השר אריאל: פגיעה בבע"ח? מטעים את הרבנים

בתגובה לגילוי הדעת שפרסמו רבנים נגד משלוחי בעלי החיים מחו"ל, טען שר החקלאות כי גורמים שונים מפרסמים מידע שגוי ומוטעה, וזורים חול בעיניהם. לדבריו, "הנהלים נשמרים באופן ראוי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/18 14:10 ז בסיון התשעח

השר אריאל: פגיעה בבע"ח? מטעים את הרבנים
צילום מתוך תחקיר המשלוחים החיים , צילום: 60 דקות אוסטרליה

שר החקלאות, אורי אריאל, התייחס היום (ב') לגילוי הדעת שפרסמו לאחרונה עשרות רבנים, ובו הם קראו לעצור את המשלוחים החיים של בעלי חיים. במכתב ששלח לרבנים טען אריאל כי גורמים שונים מפרסמים מידע שגוי ומוטעה בנושא, ואף זורים חול בעיני הרבנים.

"לפי מיטב בדיקתנו הסרטים שהוצגו בפניכם צולמו על משלוחים שיוצאו למדינות ערב ולא למדינת ישראל, יתרה מכך האוניה והחברה המובילה שצולמו בה הסרטונים ע"פ בדיקתנו לא הובילה בקר או צאן לישראל מעולם", כתב אריאל לרבנים. "לכן יש בכך הטעיה מכוונת וזרית חול בעיניכם", הוסיף. 

אריאל הסביר כי "לא ניתן פיזית בישראל לגדל את כמות הבשר הנצרכת על ידי התושבים, ולכן עלינו לבצע ייבוא של מקנה לישראל. בשל שיקולים רבים, וביניהם חוסר היכולת לשחוט את בעלי החיים בחלק מהמדינות בעולם, בשל הליכי השחיטה הכשרה, וצרכים נוספים אחרים, יש צורך להביא חלק מבעלי החיים לארץ בעודם חיים ולשחטם בארץ. 

"יחד עם זאת, משרד החקלאות פועל ביתר שאת על מנת להגביר את השחיטה בחו"ל על מנת לצמצם ככל שניתן את יבוא המקנה לישראל וזאת מבלי לפגוע בכמות הביקושים לבשר מחד ולצמצם את הפגיעה האפשרית חלילה בבעלי החיים". 


להורדת הקובץ

לדבריו, "משרד החקלאות אף הוציא נוהל ובו מפורטים הוראות השירותים הווטרינריים בנושא רווחת בעלי חיים בהובלה ימית ואווירית של בקר וצאן, על פי הנחייתי במקרה של הפרת התנאים ברישיון לעניין מניעת צער בעלי חיים בהובלה הימית, ניתן להטיל קנסות ולזמן יבואן לשימוע לפני פסילת הרישיון. 

זאת ועוד, בביקורת שנעשות על ידי אנשי המשרד עלה כי הנהלים האמורים נשמרים באופן ראוי על ידי היבואנים יתרה מכך ערכתי מספר ביקורות פתע על אוניות ונוכחתי שהוראות רווחת בע"ח מיושמות. אנו מזמינים את כבוד הרבנים להצטרף לביקורות הנעשות מדי פעם בפעם באוניות המשא ובתחנות ההסגר, ולהיווכח בגוף ראשון, מהשמירה הקפדנית על רווחת בעלי החיים, באוניות אלו". 

לסיום כתב אריאל: "לצערנו הרב, גורמים שונים המנסים לקדם אג'נדה ברורה של טבעונות ואף כי חיי בעלי החיים שווים לחיי האדם (ואף יותר), מובילים מאבק ארוך מזה שנים רבות נגד כל שימוש בבעלי החיים, לשם כך הם מפיצים באמצעי התקשורת השונים מידע שגוי ומוטעה שאין בינו ובין המציאות כל קשר".