השר אריאל על הכדורגל בשבת: "זה נכון שאנחנו נשתוק על זה? צריך להתקומם על כך"

שר החקלאות ויו"ר האיחוד הלאומי תקף את כוונתו של ראש הממשלה להסדיר את משחקי הכדורגל בשבת, "זה חילולי שבת בהיקפים של יותר ממיליון אנשים". את הדברים הוא אמר בכנס שנערך בבית הרב קוק, שם דווקא ציין הרב חיים דרוקמן כי "הכפירה שהייתה בעבר כבר איננה קיימת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/09/17 08:52 יד באלול התשעז

השר אריאל על הכדורגל בשבת: "זה נכון שאנחנו נשתוק על זה? צריך להתקומם על כך"
השר אריאל והרב אריאל בכנס בבית הרב קוק, צילום: בית הרב קוק

שר החקלאות ויו"ר האיחוד הלאומי, אורי אריאל, התבטא אתמול (שני) לראשונה בכנס מיוחד שנערך בבית הרב קוק בירושלים על כוונת ראש הממשלה להתיר את משחקי הכדורגל בשבת.

"אני מסתכל היום על חילול המרחב הציבורי בשבתות", אמר אריאל, "זה הולך ופורץ בכל התחומים". לדבריו, "עכשיו התבשרנו שבכוונת ראש הממשלה לאשר באופן פורמלי את משחקי הכדורגל בשבת, שזה חילולי שבת בהיקפים של יותר ממיליון אנשים".

השר אריאל, שלא מזמן התבטא כאילו נתניהו לא יצטרך להתפטר במידה ויוגש נגדו כתב אישום, אמר כי בנושא חילולי השבת הוא לא יתפשר, "לא היה מעולם שהממשלה אישרה באופן מעשי חילולי שבת. זה נכון שאנחנו נשתוק על זה? צריך להתקומם על כך".

שר החקלאות אמר את הדברים בכנס 'מעלין בקודש' שעסק במשנתו של הרב קוק ושהתקיים בבית הרב קוק. במקום נכחו רבנים רבים ביניהם זראש ישיבות ואולפנות בני עקיבא וראש ישיבת אור עציון הרב חיים דרוקמן, רב העיר רמת גן הרב יעקב אריאל, ראש ישיבת מעלה אדומים הרב חיים סבתו וראש ישיבת ההסדר בראשון לציון הרב שלמה לוי.

הרב דרוקמן, שלמד בצעירותו בבית הרב קוק, אמר כי "הרב קוק כותב שהדברים שהוא כותב אלה דברי אלוקים חיים ומי שמעיין ומתעמק בדברים זוכה לחיי העולם הבא, כך ראיתי באגרת שלא פורסמה. ומתוך דבריו אגיד שהתשובה של עם ישראל הולכת ומתקדמת והכפירה שהייתה בעבר כבר איננה קיימת".

הרב דרוקמן בכנס

הרב דרוקמן בכנסצילום: בית הרב קוק

הרב שלמה לוי סיפר בשבחו של המקום וסיפר כי הוא שמע "שהרב גץ (הרב יהודה גץ שהיה רב הכותל. מ"ו) היה אומר שהמקום הקדוש ביותר אחרי הר הבית הוא הבית הזה- בית הרב כי מכאן יוצאת תורת ארץ ישראל לעם ישראל".

בין שיחות הרבנים והנאומים הופיע בפני הנוכחים הזמר והיוצר יוני גנוט שבעבר שר לא פעם את שיריו ומילותיו של הרב קוק.