השר אריאל: "האמירה של נפתלי היא כמו אמירתו של החתול לעכבר: 'בוא תיכנס אלי לבטן ותשפיע מבפנים'"

יו"ר האיחוד הלאומי תוקף את נפתלי בנט וטוען כי הוא שולט לחלוטין במפלגה ועושה לא מעט טעויות, "הקביעות שלו במתווה הכותל ובעניין הרפורמים היא טעות". בנוסף הוא מצהיר כי התמזגות עם הבית היהודי היא לא אופציה, "אנחנו לא נהיה בפריימריז כי זה דבר מושחת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/07/17 15:59 יב בתמוז התשעז

השר אריאל: "האמירה של נפתלי היא כמו אמירתו של החתול לעכבר: 'בוא תיכנס אלי לבטן ותשפיע מבפנים'"
בנט ואורי אריאל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר החקלאות ויו"ר האיחוד הלאומי, אורי אריאל, יוצא בחריפות יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט וטוען כי על פיו ישק דבר במפלגה וכי עצם זה שהוא לא מוכן לדון אתו בהמשך האחדות מסמלת את רצונו להיפרד.

בראיון שנתן השר אריאל לישראל פריד ואורלי גולדקלנג ברדיו 'גלי ישראל' ושיתפרסם מחר, הוא דיבר בין היתר על שליטתו המוחלטת של בנט במפלגה, "כשאני שומע את בנט מדבר על אוטונומיה ערבית ביהודה ושומרון, שיהיה להם דגל, מדינה מינוס. אני אומר לא. לא תהיה להם מדינה ביו"ש, כי זה שלנו. אבל מי שקובע בבית היהודי זה בנט. הוא יצר חוקה שנותנת לו את הכלים לעשות את זה לא ב-100 אחוז אלא ב-110 אחוז. הוא שולט".

בהמשך הוא הוסיף כי גם התהלותו של שר החינוך בנושא הכותל הייתה טעות "הקביעות שלו, כמו במתווה הכותל, הן טעות והקביעה שלו בעניין הרפורמים היא טעות".

לדבריו, יש צורך לדון יחדיו וללבן את הסוגיות הבוערות, "אנחנו צריכים לברר לאן אנחנו רוצים ללכת. אמרנו לבנט, בוא נשב. חוסר ברצון שלו לשבת מסמל משהו. אם אתה לא רוצה אחדות, תגיד, לא נכריח". לדבריו, באיחוד הלאומי יעשו "כל מאמץ שיהיה אחדות".

כשהוא נשאל לגבי ערכי הבית היהודי ומידת התאמתו אליהם הוא ענה כי "התפיסה אומרת בוא נלך למרכז, בוא נכיר ברפורמים. זה לא הבית היהודי, זה שינוי רדיקלי שהתרחש בשנתיים האחרונות והוא לא מתאים לבית היהודי".

אריאל גם הצהיר כי הוא ובצלאל סמוטריץ' לא מתכוונים להתמודד בבחירות לרשימה לכנסת, "אנחנו לא נהיה בפריימריז כי זה דבר מושחת". לשיטתו הקריאה של בנט אליהם להתמודד היא לא רצינית ולא ריאלית, "האמירה של נפתלי היא כמו אמירתו של החתול לעכבר: 'בוא תיכנס אלי לבטן ותשפיע מבפנים'. יש לנו יכולות טובות מהעבודה יחד של שתי המפלגות וכדאי להמשיך אותן".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן