השרים ייאשרו טלפונית את שינוי הליך העבודות בשבת

חברי ועדת השרים לענייני חקיקה יתבקשו לעדכן את סמכות שר העבודה והרווחה, ויחייבו אותו להתחשב בשיקולי מורשת ישראל בבואו לדון בהיתרי עבודה בשבת. מנתוני משרד הכלכלה עולה כי מידי שנה מאושרות 900 עבודות ביום המנוחה המהוות כ-95% מכלל הבקשות

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/11/17 14:51 י בכסלו התשעח

השרים ייאשרו טלפונית את שינוי הליך העבודות בשבת
נתניהו בישיבת הממשלה. ארכיון, צילום: פלאש 90. אוהד צויגנברג

חברי וועדת השרים לענייני חקיקה יאשרו היום (שלישי) במשאל טלפוני את עדכון סמכות שר העבודה והרווחה למתן היתר עבודה בשבתות, ויקבעו כי יהיה עליו להתחשב בשיקולי מורשת ומסורת לפני שיקבל את החלטתו.

מדובר בתיקון לחוק שעות עבודה ומנוחה שהוא חלק מהסיכומים שהושגו בין ראש הממשלה לראשי הסיעות החרדיות בתחילת השבוע. במידה וההליך, שנחשב לחריג יאושר, יעבור ללא תקלות הצעת החוק תעלה כבר מחר לקריאה טרומית במליאת הכנסת.

ב'גלובס' פורסם היום כי לפי נתוני משרד הכלכלה מאושרות מידי שנה 900 בקשות להיתרי עבודה מתוך 950 שמוגשות. בחמש השנים האחרונות, כך נמסר מהמשרד לעמותת 'הצלחה' העוסקת בקידום חברה כלכלית הוגנת אושרו כ-4,500 היתרי עבודה בשבת.

אתמול פורסם כי שר העבודה והרווחה ביקש להסיר ממנו את האחריות לאישור העבודות החריגות ואילו שר החקלאות אורי אריאל אמר כי הוא מוכן לקחת את הנושא על עצמו, "בשל משבר עבודות הרכבת בשבת ולאור בקשתו של שר העבודה והרווחה חיים כץ להעברת הסמכות לאישור העבודות בשבת לשר אחר, אני מוכן לקחת על עצמי את התפקיד למתן היתרי העבודה בשבת"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן