הבטחת השרה רגב: בנייה בהר ברכה מיד אחרי יום העצמאות

באירוע הרמת כוסית בשומרון אמרה שרת התרבות כי  "התיישבות ביו"ש היא חלק בלתי נפרד מבניית הארץ כולה". לדבריה, בקרוב תקודם בנייתן של 500 יחידות דיור בשכונה לזכרו של הרב איתמר בן גל

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/04/18 13:34 יט בניסן התשעח

הבטחת השרה רגב: בנייה בהר ברכה מיד אחרי יום העצמאות
מירי רגב ויוסי דגן בהרמת כוסית לכבוד פסח , צילום: רועי חדי

שרת התרבות מירי רגב השתתפה אמש (ג') בהרמת כוסית לכבוד חג הפסח ביישוב שבי שומרון. במהלך האירוע החגיגי שוחחה רגב עם תושבים על נושא הבנייה ביהודה ושומרון, והבטיחה כי מיד לאחר יום העצמאות תקודם בנייתן של 500 יחידות דיור בהר ברכה.

בהרמת הכוסית אצל ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, השתתפו ראשי היישובים בשומרון וחברי הוועדים, יו"ר החטיבה להתיישבות גאל גרינוולד, וסגן ראש מועצת שומרון דוידי בן ציון. במהלך האירוע סיפר דגן לרגב על בעיית הבנייה ביו"ש, ואמר: "לצערי השינוי אחרי כניסתו של טראמפ לבית הלבן הוא מינורי. הרבה פחות ממה שניתן היה לעשות בהתחשב בכך שהוא לא רואה בהתיישבות מכשול לשלום כמו קודמו.

"חלק מכך הוא גזירה חדשה להתיישבות לאחר כניסתו של טראמפ: אסור לבנות אזורי תעשייה. זו גזירה קשה עבור הרשויות ביו"ש. מעבר לכך שזו פגיעה בבניין הארץ זו פגיעה באפשרויות תעסוקה לישראלים באזור, ואגב פגיעה גם בערבים וגם זו פגיעה כלכלית אנושה. מיותר לציין שמדובר באזור היחיד שמאפשר דו קיום אמיתי במזרח התיכון".

עוד הוא הוסיף: "אנחנו מצפים שאחרי פסח תאושר בניית מאות יחידות דיור בהר ברכה כתשובה לרצח איתמר בן גל. ההתיישבות לא תוכל לקבל מצב שאחרי פיגוע ככ קשה, לא תהיה תשובה ציונית הולמת". 

שרת התרבות, שנפגשה קודם לכן עם מרים בן גל אלמנתו של הרב איתמר שנרצח בפיגוע דקירה, השיבה: "התיישבות ביהודה ושומרון היא חלק בלתי נפרד מבניית הארץ כולה. שבנו לשומרון, שבנו הביתה. גם אם יחפרו לעומק לא ימצאו כאן מטבע פלסטיני. לעומת זאת כן מוצאים כאן את ההיסטוריה שלנו, את מלכות ישראל הקדומה שהיתה כאן בסבסטיה. לכן אנחנו צריכים לבנות ולהחזיר את החיים היהודיים לאזורים האלו נדאג שיהיו היתרים  לאזורי התעשייה. כי לחיות זה גם תעסוקה ופרנסה". 

רגב הבטיחה כי "מיד אחרי יום העצמאות ניכנס לשני הנושאים. האחד בנייה של 500 בתים בהר ברכה בשכונה חדשה לזכרו של איתמר בן גל הי"ד, והשני קבלת האישורים לאזורי התעשייה".

גאל גרינוולד, ראש החטיבה להתיישבות, אמר: "צריך לקרב את תל אביב לשומרון. אם היה אפשר להביא כל אזרח למרפסת של המדינה בפדואל לראות משם את מרכז הארץ ולראות כמה פדואל קרובה למרכז כל השיח לגבי עתיד יו"ש היה נראה אחרת"