השרה רגב: "אף אחד לא יגיד שהפילהרמונית טובה יותר מהאנדלוסית"

שרת התרבות השתתפה באירוע של 'ברית יוצאי מרוקו בישראל' בהיכל התרבות בת"א: "לא אתן את ידי לאלו הקוראים לעשות דה לגיטימציה למדינת ישראל ולחיילי צה"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/11/17 17:13 כז בחשון התשעח

השרה רגב: "אף אחד לא יגיד שהפילהרמונית טובה יותר מהאנדלוסית"
שרת התרבות מירי רגב באירוע , צילום: פלג לוי

שרת התרבות מירי רגב נאמה באירוע של "ברית יוצאי מרוקו בישראל" שהתקיים בסימן הצדעה לעולים על הפרחתם את הנגב. האירוע נערך בהיכל התרבות בתל אביב והשתתפו בו כ 2,500 איש. 

השרה אמרה בנאום: "זה לא סוד שהסיפור הציוני לא סופר באופן מלא. היו חלקים שלמים שהודרו והושמטו ממנו. כולנו שמענו על החלוצים מדגניה, נהלל וכינרת שייבשו ביצות, סללו כבישים והקימו יישובים ברחבי הארץ. התרגלו לדמות של החלוץ יפה הבלורית, לבוש בחאקי וסנדלים תנ"כיות. כמה מעט אנו יודעים על החלוצים והחלוצות סעדיה וסולטנה? ואחרים שסללו כבישים, עסקו בחקלאות, שמרו בלילות והקימו יישובים במגדל העמק, במעלות, בקצרין, בדימונה, בירוחם, בקריית גת ועוד".

"אני שמחה לבשר לכם שלראשונה משרד התרבות בראשותי מכיר בתזמורת אנדלוסית לאומית. אף אחד לא יגיד שהפילהרמונית טובה יותר מהאנדלוסית – כולם שווים בעיניי" אמרה רגב וסייגה: "לכל הזה יש לי סייג אחד עקרוני – לא אאפשר לקולות הקוראים לחתירה כנגד מדינת ישראל. לא אתן את ידי לאלה המעודדים טרור ולאלו הקוראים לעשות דה לגיטימציה למדינת ישראל ולחיילי צה"ל. ביקורת כן, חתירה כנגד המדינה – לא!"

יו"ר ברית יוצאי מרוקו, ד"ר שמעון אוחיון אמר באירוע: "הפרק של הצלת הנגב על ידי יהודי מרוקו חייב להיכלל ולהיכתב בתכנית הלימודים. לא נשקוט ולא ננוח עד שיהודי מרוקו הציוניים יקבלו את המקום הראוי להם בהיסטוריה של מדינת ישראל".