השגרירות הבאה בירושלים: הונדורס

בהשפעת שרה נתניהו: נשיא הונדורס וראש הממשלה נתניהו הודיעו כי בחודשים הקרובים שגרירות הרפובליקה תעבור לירושלים. בהסכם הוחלט כי גם לראשונה ישראל תפתח שגרירות בבירת הונדורס

חדשות כיפה מירב כהן 02/01/19 10:45 כה בטבת התשעט

השגרירות הבאה בירושלים: הונדורס
נתניהו ורעייתו, צילום: פלאש 90. חיים זך

נשיא הונדורס, חואן אורלנדו הרננדז הודיע כי החליט להעביר את השגרירות המדינה מראשון לציון לירושלים. המעבר התקיים בחודשים הקרובים. 

החלטת הנשיא הרננדז התקבלה בעקבות פגישה משולשת שהתקיימה אתמול בברזיל, בינו לבין ראש הממשלה נתניהו ומזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו. בפגישה הוחלט כי הונדורס תעביר את השגרירות לירושלים, וישראל מצידה תפתח לראשונה שגרירות בבירת הונדורס, טגוסיגלפה. 

מחלקת המדינה האמריקנית נמסר: "בעקבות הפגישה המשולשת שנערכה בברזיליה, הוסכם על חיזוק היחסים הפוליטיים ותיאום שיתוף הפעולה בפיתוח בהונדורס. כמו כן הם הסכימו לקדם תכנית פעולה, הכוללת מפגשים בשלוש בירותיהם, לקדם את תהליך ההחלטה לפתוח שגרירויות בטגוסיגלפה ובירושלים".

מלשכת נתניהו נמסר כי ההחלטה של נשיא הונדורס התקבלה בהשפעתה של רעיית ראש הממשלה "נושא פתיחת השגרירות בירושלים עלה בביקורה של רעיית ראש הממשלה הגב' שרה נתניהו בגואטמלה, במסגרת ארוחת צהריים באירוח נשיא גואטמלה מוראלס ורעייתו, שהתקשרו לנשיא הונדורס והציעו לו לפגוש את ראש הממשלה בברזיל כדי לקדם את העברת השגרירות לירושלים".