הרמטכ"ל נפגש עם הרבנים: תוך שלושה שבועות תעודכן פקודת השירות המשותף

איזנקוט נפגש עם רבני הציונות הדתית ושמע מהם על הבעיתיות שבפקודת השירות המשותף. הרמטכ"ל מסר כי יבחן את הסוגיות שעלו. הרבנים: "אנחנו מצפים בדריכות למענה הולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/17 20:35 יח בחשון התשעח

הרמטכ"ל נפגש עם הרבנים: תוך שלושה שבועות תעודכן פקודת השירות המשותף
הרמטכ"ל גדי אייזנקוט, צילום: Isaac Harari/Flash90

רבני הציונות הדתית נפגשו הערב עם הרמטכ''ל רא''ל איזנקוט, כדי לדון בסוגיות הבעיתיות, בעיקר בעיות הצניעות, שבפקודת השירות המשותף.

רבנים שנכחו בפגישה מסרו כי כעת הם מצפים לעדכון נוסח הפקודה בהתאם. הרמטכ"ל הודיע כי בתוך שלושה שבועות תעודכן פקודת השירות המשותף ואמר כי יבחן את הסוגיות שעלו בדיון. בפגישה העלו הרבנים בעיות חריפות הקיימות בשטח לצד הערכה רבה לתהליכים שבוצעו, והאמונה בכוחו של הרמטכ"ל לתקנם: "אנו מצפים בדריכות למענה הולם לסוגיות כבדות המשקל שעלו בפגישה מתוך אמונה בחשיבות הצבא כצבא העם של מדינת ישראל".

הרבנים הסבירו לרמטכ"ל כי נדרשת אכיפה בשטח של הפקודה, כך שמגורי החיילים יהיו נפרדים, חיילים יוכלו למלא משימות צבאיות תוך הפרדה בין המינים, וכן לאכוף את יתר סעיפי הפקודה ששונו לבקשתו של הרב הראשי לצה''ל תא''ל הרב אייל קרים. 

רא''ל איזנקוט הבהיר לרבנים כי פקודת השירות המשותף עדיין ניתנת לשינוי, זאת כדי לאפשר לכמה שיותר חיילים וחיילות לשרת בצה''ל. 

הרבנים שהשתתפו בפגישה הם סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, הרב הראשי לצה''ל תא''ל הרב אייל קרים, הרב חיים דרוקמן, הרב אלי סדן, הרב יעקב מדן, הרב עמיחי גורדין, הרב מאיר נהוראי, הרבנית מיכל נגן, הרב אוהד טהרלב, הרב חננאל אתרוג, הרב שמואל הבר והרב חיים ברוך.