הרמטכ"ל הלבנוני הורה להגביר כוננות מחשש לתקיפה ישראלית

הגנרל הלבנוני אמר כי יש "להיערך לקראת מתקפה מצד האויב הישראלי", זאת על רקע התפטרותו של ראש ממשלת לבנון. קצין בכיר בצה"ל צוטט ב'רויטרס' וכינה את הדיווח: "שטויות". נסראללה תקף את הראיון של איזנקוט לעיתון סעודי: "מי יגן על לבנון מהתוקפנות של ישראל? אתם הסעודים?"

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/11/17 12:32 ג בכסלו התשעח

הרמטכ"ל הלבנוני הורה להגביר כוננות מחשש לתקיפה ישראלית
נערכים למלחמה? תמונת ארכיון מגבול ישראל לבנון, צילום: פלאש 90. דורון הורוביץ

צבא לבנון נערך היום (שלישי) להתחממות בגזרה מול ישראל, כל עלה מהוראת הרמטכ"ל הלבנוני ג'וזף עאון שדרש להעלות את כוננות צבאו בגבול הדרומי של המדינה.

בהודעה הרשמית של צבא לבנון, כך פורסם ב'ישראל היום', נכתב כי יש "להיערך לקראת מתקפה מצד האויב הישראלי". עאון הבהיר כי הסיבה להוראתו היא התפטרותו של ראש הממשלה סעד חרירי. לדבריו, "במצב הפוליטי של לבנון יש לשמור על מוכנות גבוהה".

יש לציין כי זמן קצר לאחר ההוראה המפתיעה והחריגה צוטט קצין בכיר בצה"ל בסוכנות הידיעות 'רויטרס' תוך שהוא מתייחס לדיווחים ומכנה אותם, "שטויות".

בשבוע שעבר התראיין הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט לעיתון הסעודי 'אילאף' ואמר בין היתר כי לישראל לא תהיה בעיה ליצור ברית עם הסעודים במאבק מול איראן וזרועותיה בלבנון וסוריה, קרי חיזבאללה. מזכ"ל הארגון, חסאן נסראללה, התייחס אתמול לדברים ושאל בציניות: "מי יגן על לבנון מהתוקפנות של ישראל? אתם הסעודים?".

בהמשך הוא תקף את המדינות הערביות המתונות וציין כי "יש מדינות ערביות שאפילו לא טורחות להכחיש את הנורמליזציה עם ישראל - הריאיון של הרמטכ"ל הישראלי לאתר הסעודי הוא צעד מסוכן".