הרב של הכדורגלנים: "השחקנים צריכים לשבות עד שייפסקו המשחקים בשבת"

הרב עמי פייקובסקי, כדורגלן בעבר שחזר בתשובה, מייעץ לשחקנים כיצד עליהם לפעול על רקע הכוונה להמשיך ולקיים את משחקי הכדורגל בשבת, "מה יקרה אם השחקנים לא ירצו לבוא לשחק, מה יעשו אז? אם באמת אכפת להם מהשבת הם צריכים לשבות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/03/18 16:34 יא בניסן התשעח

הרב של הכדורגלנים: "השחקנים צריכים לשבות עד שייפסקו המשחקים בשבת"
הרב פייקובסקי ושחקן בית"ר, צילום: יחצ

מדינת ישראל, באמצעות השר חיים כץ, אמנם התירה את משחקי הכדורגל בשבת, אך לדעתו של מי שמקורב להרבה מאוד שחקנים, הרב עמי פייקובסקי, לא מדובר בסוף פסוק.

הרב פייקובסקי, שחקן כדורגל בעברו שחזר לפני כשלושים שנה בתשובה, נחשב לרב הלא רשמי של קבוצת בית"ר ירושלים, מכבי נתניה ועוד שחקני כדורגל רבים.

לדעתו, על השחקנים לא לסמוך את ידיהם על הפוליטיקאים ובית המשפט אלא לקחת את גורלם בידם. "שחקני הכדורגל יקבעו את גורלם בעצמם" ,הוא אומר ל'כיפה', "אף אחד לא יכול להכריח אותם לשחק כדורגל בשבת".

לדבריו, הוא המליץ לשחקנים רבים מליגת העל לשבות באופן מאורגן עד שתתקבל דרישתם לא לשחק ביום המנוחה, "בישראל מבינים רק כשנוקטים במעשים קיצוניים. את השחקנים אי אפשר להחליף והם צריכים, כפי שאמרתי להם, להודיע שהם לא משחקים. מה יקרה אם השחקנים לא ירצו לבוא לשחק, מה יעשו אז?".

חושב שהשחקנים צריכים לשבות. הרב פייקובסקי עם חן עזרא

חושב שהשחקנים צריכים לשבות. הרב פייקובסקי עם חן עזראצילום: יחצ

בתחילת השבוע חתם שר העבודה והרווחה על היתר שמסדיר את נושא המשחקים בשבת ובכך שם לכאורה סוף לפרשה שהעסיקה כדורגלנים שומרי מסורת רבים. רק לפני מספר שבועות חתמו למעלה מ-300 שחקנים, מתוכם כמאה מהליגה הבכירה, על מכתב שקורא למדינה להעתיק את המשחקים כולם לימות החול.

בית"ר ירושלים אגב, הקבוצה שהרב פייקובסקי מזוהה עימה, כבק שנים כמעט שלא משחקת בשבת, "זה הודות לרצונו הטוב של הבעלים אלי טביב שעזר מאוד בנושא. הוא הבין שזה יפגע בו גם ברמה הכלכלית וגם ברמת הרגישות של השחקנים שלו שרובם לא מעוניינים לשחק בשבת".

עוד הוא אמר כי "שחקנים היום מבזבזים אלפי שקלים מדי שבת כדי לא לחלל את השבת. אם באמת אכפת להם מהשבת וזה מפריע להם הם צריכים לנקוט בצעד הזה כדי לשנות את המציאות".