הרב ריסקין פורש, המחליף: הרב ד"ר ברנדר

בקיץ 2018 הרב ריסקין יפרוש מתפקידו כראש רשת "אור תורה סטון". הרב ד"ר קנת' ברנדר, המשמש כעת כסגן נשיא הישיבה יוניברסיטי, יעלה לארץ ויחליף אותו בתפקידו

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/10/17 10:14 יד בתשרי התשעח

הרב ריסקין פורש, המחליף: הרב ד"ר ברנדר
הרב שלמה ריסקין, צילום: יח"צ, חיים סנאו

הרב שלמה ריסקין (77), העומד כיום בראש מוסדות "אור תורה סטון", יפרוש מתפקידו כראש הרשת. 

הרב ריסקין שימש כרב קהילה בניו יורק, ולפני 34 שנים עלה לארץ עם משפחתו ובעקבותיו משפחות נוספות, שייסדו את היישוב אפרת. ריסקין, אחד הרבנים הבולטים בציונות הדתית הודיע היום, כי בקיץ הקרוב הוא יפרוש מתפקידו כראש הרשת, ואילו הרב ברנדר, שיעלה מארה"ב לארץ ומשמש כסגן נשיא הישיבה יוניברסיטי יחליף אותו כנשיא הרשת.

ברשת אומרים כי הרב ריסקין ימשיך לקחת חלק בפעילות הרשת ובקידום חזונה ואילו הרב דוד סתיו, ימשיך בתפקידו כיו"ר עמית של הרשת, לה 24 מוסדות, ביניהם ישיבות, מדרשות ואולפנות.

הרב ריסקין והרב סתיו

הרב ריסקין והרב סתיו צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

הרב ברנדר הוא בעל תואר ראשון והסמכה לרבנות מישיבה יוניברסיטי, ותואר ד"ר לפילוסופיה מאוניברסיטת פלורידה אטלנטיק. כמו כן, הוא בעל הסמכה מיוחדת של "מכון פועה" והרב מרדכי אליהו זצ"ל בתחום האתיקה הרפואית, טכנולוגיות פוריות והלכה. הרב ברנדר משמש גם כחבר ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, המאחד מנהיגי וראשי קהילות יהודיות מארה"ב וקנדה.

הרב ברנדר כיהן בתפקידו כסגן נשיא הישיבה יונברסיטי ב -12 השנים האחרונות, וכן שימש כדיקן המרכז לעתיד יהודי ולימד רבנות בסמינר התיאולוגי ע"ש הרב יצחק אלחנן (RIETS) של המוסד. בין היוזמות שהוביל וקידם במהלך השנים במוסד, ניתן למצוא את תוכנית הבוגרים ללימודי תלמוד מתקדמים והתוכנית לפרשנות המקרא לנשים, המעניקה אפשרות לנשים למלא תפקידי מנהיגות בקהילות יהודיות, מתן הכרה אקדמית רשמית לישיבות ומדרשות בארץ לצורך עידוד נוער יהודי להגיע ללמוד שנה לפחות בארץ לאחר סיום לימודי התיכון ועוד. כמו כן, פעל הרב ברנדר במרוצת השנים לקידום יוזמות להכשרת זוגות רבנים בשטח ולפיתוח מנהיגות חזקה.

"הרב ברנדר הוא האדם הנכון ביותר להנהיג את הרשת", אומר הרב ריסקין. "אני בטוח שהוא יוביל את הרשת להישגים רבים ומשמעותיים, ויקדם למחוזות חדשים את החזון העומד בבסיסה - להאיר ולהדגיש את החשיבות והרלוונטיות של היהדות והתורה בישראל ובתפוצות".

הרב ד"ר ברנדר ציין כי "לכבוד הוא לי להצטרף לרשת 'אור תורה סטון' אותה ייסד הרב ריסקין בשיתוף מיטב אנשי ההלכה והחינוך למען העם היהודי בארץ ובעולם. החזון, ההישגים והמהלכים פורצי הדרך אותם הובילה הרשת מאז הקמתה, ימשיכו לשמש אבני דרך חשובות ומשמעותיות עליהן נמשיך לשמור ולקדם, ואני נרגש מההזדמנות לקדם ולהוביל יוזמות חדשות".