הרב פרץ פנה למפלגות החרדיות במטרה להגיע כגוש אחד למו"מ הקואליציוני

יו"ר הבית היהודי הציע לראשי יהדות התורה וש"ס להגיע למשא ומתן הקואליציוני עם ראש הממשלה כגוש אחד כדי להיות מתואמים מול ליברמן

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/19 20:21 ו בניסן התשעט

הרב פרץ פנה למפלגות החרדיות במטרה להגיע כגוש אחד למו"מ הקואליציוני
יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ פנה לראשי המפלגות החרדיות, אריה דרעי יו"ר מפלגת ש"ס, ויעקב ליצמן, יו"ר מפלגת יהדות התורה והציע להם להגיע כגוש אחד למשא ומתן הקואליציוני. לא מדובר רק בהצעה שקשורה רק בנושאים של דת ומדינה, אלא בהצעה לטובת ההסכמים הקואליציוניים בכלל, על מנת ליצור תיאום ציפיות עם החרדים מול יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן.

מוקדם יותר היום (ה') פורסם בכיפה כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התקשר לרב רפי פרץ הרב רפי פרץ, והבטיח לו את תיק שר החינוך, גם במקרה שהבית היהודי יתפצל מהאיחוד הלאומי. 

לדברי הבכיר נתניהו מעודד את הרב פרץ לפרוש יחד עם חבריו מהבית היהודי מאיחוד מפלגות הימין, ובתמורה יקבל תפקיד שר בכיר. זאת למרות שבסיכום המקורי עם האיחוד הלאומי התפקיד הבכיר יועד לבצלאל סמוטריץ.

כזכור, לפני הגשת הרשימות לכנסת התערב נתניהו בפולטיקה המגזרית ודאג לאיחוד שלושת המפלגות ואף דאג לשריין את הרב אלי בן דהן ברשימת מפלגתו לכנסת. כעת נודע כי נתניהו מעדיף את שותפיו הטבעיים לצידו גם במחיר של קואלציה מעט צרה יותר.


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן