הרב מדן: דרכנו רחוקה ממי שתמונת ברוך גולדשטיין תלויה בביתו

ראש ישיבת ההסדר הר עציון מציב דרישה לאיתמר בן גביר להסיר את תמונתו של ברוך גולדשטיין מקיר ביתו. הרב מדן אמר כי הוא מעדיף שהבית היהודי לא יעבור את אחוז החסימה מאשר לשבת יחד עם עוצמה יהודית

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/19 14:28 ט באדר א'

הרב מדן: דרכנו רחוקה ממי שתמונת ברוך גולדשטיין תלויה בביתו
הרב יעקב מדן, ראש ישיבת הר עציון, צילום: פלאש 90. אורן נחשון

הרב יעקב מדן, ראש ישיבת הר עציון אמר היום (ה') בראיון לליאת רגב ברשת ב' כי הוא חולק לחלוטין על דרכה של מפלגת עוצמה יהודית בראשות מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר. "אסכים להליכה משותפת עם עוצמה יהודית בהנחה שאנחנו מדברים על בלוק טכני ובדוחק ובלחץ של אחוז החסימה - אבל כל זאת בתנאי אחד שהוא בל יעבור".

הרב מדן טוען כי בביתו של איתמר בן גביר נמצאת תמונה של ד"ר ברוך גולדשטיין שבזמנו ירה למוות ב-29 ערבים במערת המכפלה עם הכותרת תחת אשר קינא לא-לוהיו. "את הדברים הללו בני נוער רואים ואסור לנו להסכים בשום פנים ואופן שבן נוער יגיע למסקנה שהדרך הזאת לגיטימית. אני מוכן שאנחנו נרד מתחת לאחוז החסימה ולא להיכנס עם עוצמה יהודית לפני שאיתמר בן גביר מוריד את התמונה ומקבל על עצמו שלא לתלות אותה".

ראשי

ראשי 'עצמה יהודית' ד"ר מיכאל בן ארי ואיתמר בן גבירצילום: Hadas Parush/Flash90

ברוך גולדשטיין

ברוך גולדשטייןצילום: פלאש 90

"אם הם מוכנים ללכת בכיוון שלנו אפילו במעט יש על מה לדבר", אומר מדן. "אבל אם הם רוצים לתת דוגמא לבני נוער בטעות הזאת אני מעדיף שנרד מתחת לאחוז החסימה, אנחנו חייבים את זה לנוער שלנו. הנוער שלנו לא יחזור ולא יעשה את המעשים הללו ויהי מה. זה המינימום כדי שלא ניתן חלילה דוגמא למישהו איך להתנהג. אני לא מרוצה בכלל אבל בהתחשב במאבק של אחוז החסימה ובכך שמדובר רק בבלוק טכני אאלץ להסכים לכך".