הרב לאו נגד שופטי בג"ץ: "לא נאפשר פגיעה בלימוד התורה ששומרים על הארץ"

הרב הראשי התייחס בדברים שאמר בפני אלפי בחורי ישיבה על הנסיונות לפגוע באופיה היהודי של המדינה, "מנסים להפוך את ישראל למדינה ככל העמים, שיהיה כאן כמו לונדון ופריז"

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/10/17 16:20 כה בתשרי התשעח

הרב לאו נגד שופטי בג"ץ: "לא נאפשר פגיעה בלימוד התורה ששומרים על הארץ"
הרב הראשי דוד לאו, צילום: מרים אלסטר פלאש 90

הרב הראשי, הרב דוד לאו, התייחס אתמול (מוצאי שבת) בכנס גדול של בחורי ישיבה חרדיים לאופייה של מדינת ישראל ותקף את בג"ץ על ביטול התיקון לחוק הגיוס.

"יש כאלו שמנסים בתקופה האחרונה להפוך את ארץ ישראל למדינה ככל העמים, שיהיה כאן כמו לונדון ופריז", אמר הרב לאו בפני אלפי תלמידי ישיבה בכינוס שנערך על ידי רדיו 'קול ברמה'.

בהמשך הוא הבהיר: אנו מכריזים 'היה לא תהיה', נפעל לחזק את המורשת היהודית, כי זו מדינה יהודית והיא שונה מכל העמים והמדינות". לדבריו יש הרוצים לפגוע בלומדי התורה, "ישנם כאלו שמתאמצים שזו תהיה מדינת כל אזרחיה ושוכחים שנמצאים כאן במדינה יהודית, מדינה שיודעת מהם לומדי תורה, מה המעלה של לומדי תורה ומה המציאות שבלי תורה מי יודע אם יהיה קיום של עם ישראל".

על ביטול התיקון לחוק הגיוס על ידי בג"ץ לפני מספר שבועות הוא אמר כי "יש שמנסים לפגוע בתלמידי הישיבות וביכולת שלהם ללמוד תורה - הם מגינים על עמנו, ולא נאפשר פגיעה בלימוד התורה ששומרים על הארץ. 'אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמים וארץ לא שמתי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן