הרב לאו לרמטכ"ל: החזר את שיעורי התורה

הרב הראשי שיגר לאיזנקוט מכתב בדרישה להשיב את שיעורי התורה שהעביר בכל יום ראשון הרב פרץ איינהורן בכניסה לעיר הבהדים, "בעת האחרונה חובת כולם לשנות את האווירה בשיח הציבורי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/01/18 09:31 ח בשבט התשעח

הרב לאו לרמטכ"ל: החזר את שיעורי התורה
מגנה את המפגינים. הרב לאו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו שיגר בתלת השבוע מכתב לרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט בדרישה שיחזיר את שיעורי התורה שהיו נהוגים בכל שבוע בכניסה לעיר הבה"דים.

הרב לאו פנה לאיזנקוט ותיאר את החשיבות שבשיעורים שאותם העביר עד לפני מספר חודשים הרב פרץ איינהורן.

כמו כן הוא ציין כי הרב "במסירות נפש ראויה לציון הקים מערך שיעורי תורה לאלפי חיילים שממתנינים בימי א' בבוקר".

עוד אמר הרב לאו כי אין לו ידיעה "מה היו השיקולים של מי שהורה על הפסקת השיעורים, אולם לאור הפניות שהגיעו אלי בנושא זה אינני יכול לעמוד מן הצד ולחשות".

לסיום התייחס הרב הראשי למתיחות השוררת בין צה"ל לרבנים, "בעת האחרונה חובת כולם לשנות את האווירה בשיח הציבורי, ואני משוכנע שאם תורה להחזיר את המצב לקדמותו ותאפשר את שיעורי התורה יהיה בכך צעד ראוי למתן את תחושותיהם של רבים ולהרגיע את הלהבות".

ביטל לו פגישה עם הר הראשי? איזנקוט והרבצ"ר

 איזנקוט והרבצ"רצילום: פלאש 90. מארק ישראל סלם

יש לציין כי למעלה מ-800 חיילים ו-5000 הורים שיגרו לרמטכ"ל מכתב בנושא, אך מקורביו של הרב איינהורן טוענים כי מאחר ולא התקבלה תשובה נשלח מכתבו של הרב הראשי.

איינהורן בהתייחס לפניה לרמטכ"ל ואמר כי "המכתב שהרב הראשי שלח לרמטכ"ל מעיד יותר מהכל שמדובר כאן בעניין עקרוני ולאומי. אני מודה לרב הראשי על תמיכתו בהמשך קיום השיעורים שהיא בעצם תמיכה בחיילים שסך הכל רוצים להתחזק ולשרת בצה"ל מתוך מוטיבציה ושמחה".

עוד הוא אמר כי הוא "מאמין שבניגוד למה שאומרים היום, צה"ל  נוהג בהתחשבות כלפי כל האוכלוסיות המשרתות בו, ובע"ה אני בטוח שהרמטכ"ל יסדיר את השיעור מתוך התחשבות בחיילים הדתיים והמסורתיים שכל כך רוצים אותו חזרה".