הרב לאו לחברי מערך הכשרות: "מתנהל נגדכם מסע הכפשה"

למי הוא התכוון? הרב הראשי לישראל התייחס, בחוברת פנימית שיצאה עבור אנשי הרבנות לכבוד פסח, לתמורות האחרונות בעולם הכשרות, "זכרו שיש מי שעוקב אחריכם ושש בכישלונכם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/03/18 11:17 יח באדר התשעח

הרב לאו לחברי מערך הכשרות: "מתנהל נגדכם מסע הכפשה"
מי מנהל את מסע ההכפשה? הרב לאו, צילום: פלאש 90. דוד כהן

על רקע הקמת מיזם הכשרות של ארגון 'צהר', טען הרב הראשי, הרב דוד לאו, כי מערך הכשרות של הרבנות נתון תחת מתקפה.

"בעת האחרונה מתנהל מסע הכפשה מתוזמן כלפי כל דבר שבקדושה וכנגד קיום יהדות במרחב הציבורי במדינת ישראל", הוא כתב בהקדמה לחוברת מיוחדת שיצאה על ידי מחלקת הכשרות של הרבנות הראשית ובהם פירוט ההיערכות המקצועית של חבריה לקראת חג הפסח.

הרב לאו פנה לחברי מערך הכשרות והוסיף כי "המאבק מופנה גם כלפיכם, נושאי דגל השולחן הכשר". בהמשך הוא הסביר להם כי כל טעות שיעשו תיבחן בדקדקנות, "אני פונה אליכם בקריאה מלב, קדשו שם שמיים במעשיכם, זכרו שיש מי שעוקב אחריכם ושש בכישלונכם. דעו שעיני רבים נשואות אליכם, ועליכם לזכור כי אתם מייצגים את תורת ישראל זו אחריות גדולה וחזקה עליכם שתעמדו בה כראוי".

אנשי מערך הכשרות של צהר

אנשי מערך הכשרות של צהרצילום: יוסי זליגר

כזכור, בשבוע שעבר השיק ארגון רבני צהר את מערך הכשרות החדש שלו ויממה לאחר מכן התמזג עם ארגון "השגחה פרטית". המהלך גרר ביקורת חריפה לצד כאלה שהביעו בו תמיכה. יו"ר "בית הלל" טען אתמול במאמר ב'כיפה' כי החשש מפני כניסת ארגונים שאינם מקפידים על ההלכה תלויה בנכונותה של הרבנות לשתף פעולה עם צהר, כפי שהיא עושה במיזם הנישואין.

חבר אחר בארגון, הרב משה ביגל, התנגד למהלך ואמר כי הוא "מאוד כואב את פרויקט החדש של הכשרות כי אין לנו צורך בעוד גוף כשרות פרטי. גופים אלה מסבים נזק גדול מאוד לעולם הכשרות"