הרב יצחק יוסף: "החרדים לא מתגייסים? שקר וכזב"

הרב הראשי לישראל התייחס לסוגיית הגיוס והדגיש כי חרדים כן מתייצבים לשירות צבאי, אך מבין בני הישיבות יש כאלו שלא. הרב לאו: "מפקד טוב לא מלמד איך יורים אלא גם למה יורים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/17 11:07 יז בכסלו התשעח

הרב יצחק יוסף: "החרדים לא מתגייסים? שקר וכזב"
הרב יצחק יוסף בכחנוס השדולה להגנת הר הזיתים, צילום: שלומי כהן

"דברי התקשורת שהחרדים לא מתגייסים הם שקר וכזב", כך אמר אמש (ב') הרב הראשי לישראל יצחק יוסף במהלך כינוס לקראת השקת השדולה להגנת הר הזיתים בכנסת, שתתקיים היום. במסגרת הכינוס נפגשו הרבנים הראשיים עם חברי הוועד הבינלאומי להגנה על ההר, והתייחסו לענייני השעה.

"לאחרונה חזרתי ממקסיקו. הייתי בבית ספר לא דתי שבו בנים ובנות לומדים במעורב. רבנים פנו אלי ואמרו שאם אלך לכנס שם זה כאילו שאני מכיר בהם", סיפר הרב יוסף. "זה יצר תסיסה בקרבם אבל מתפקידי כרב ראשי החלטתי ללכת ולחזק אותם. ראיתי כמה זה היה חשוב עבור 700 התלמידים שרובם לא דתיים ומהם גם רפורמים".

הרב יוסף סיפר עוד כי הוא נשאל שם מדוע החרדים לא הולכים לצבא, וענה להם שהמונח 'חרדים' אינו נכון. "חרדים כן מתגייסים, יש בני ישיבות שאינם משרתים. לדוגמה, אחי הגדול, חרדי, היה שמונה שנים הרב הראשי של חיל האוויר. מה שאומרים בתקשורת שהחרדים לא מתגייסים זה שקר וכזב", קבע הרב בנחרצות.

בעניין ההשחתה וביזוי המצבות בהר הזיתים אמר הרב יוסף: "הר הזיתים קרוב להר הבית. לפי המסורת ראשית הגאולה בתחיית המתים והראשונים לזכות לכך יהיו שוכני הר הזיתים. חכמינו גדולי התורה קבורים שם ויש חשיבות לשמור על המקום. אני מקווה שתעבדו בשיתוף פעולה עם כל החברות קדישא. פעילותכם מבורכת. אשריכם".

הרב דוד לאו בכינוס השדולה להגנתה הר הזיתים

הרב דוד לאו בכינוס השדולה להגנתה הר הזיתים צילום: שלומי כהן

הרב הראשי האשכנזי, דוד לאו, סיפר: "היה לי עימות עם אחד מאנשי הרוח כאן במדינת ישראל. הוא טען שכאשר קצין לוקח את חייליו לירושלים הוא מושחת, כי הוא מאלץ אותם בכוחו לבוא לירושלים. אמרתי לו שהמצב שלנו עצוב. 70 אחוז מבני הנוער עד גיל 18 לא היו מימיהם בירושלים. כבר לא מדובר על הכותל מערבי. גם לא יד ושם או הכנסת. הצבא בא לתקן זאת.

"עניתי לו שאם לא למען התורה - בשביל מה? הברית בין הארץ והתורה ידועים ואם לא יכירו את השורשים לא ידעו עבור מה הם נלחמים", הוסיף.

גם הרב לאו התייחס להשחתת וביזוי בתי הקברות בהר הזיתים, ואמר: "אתם אחינו מעבר לים המסייעים לשמור על שלמות הקברים וקדושתם. חובתנו לעתיד ללמד על העבר. עלינו לשמר את עברנו ואתם עוזרים לנו לשמור עליו ולחזק את המודעות אליו. פעילותכם ברוכה והמשיכו בכך. אני מתפלל שיקיצו שוכני עפר ושיכירו כולם בחשיבות לימוד התורה בעם היהודי, ושמתוך העבר הגדול יקום לנו עתיד גדול ואור גדול שיפציע מהר הזיתים".