הרב יעקב שפירא על פרישת 'הר המור': "אבי הקפיד מאוד עליהם ולא מחל"

בראיון חג מתייחס ראש ישיבת 'מרכז הרב', יעקב שפירא לפרשה שהסעירה וגליה ניכרים עד היום: פרישתו של הרב טאו מישיבת מרכז הרב והקמת ישיבת ' הר המור': "אבי ניסה בכל דרך למנוע את המחלוקת, וכל חייו נמנע ממחלוקת בכל מקום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/10/17 18:13 יג בתשרי התשעח

הרב יעקב שפירא על פרישת 'הר המור': "אבי הקפיד מאוד עליהם ולא מחל"
הרב יעקב שפירא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שני עשורים עברו מאז עזב הרב טאו את ישיבת 'מרכז הרב' והקים את ישיבת 'הר המור' בגלל המחשבה להקים מכון הוראה בישיבה, אבל נראה שלפחות אצל בנו של ראש ישיבת מרכז הרב דאז, הרב יעקב שפירא הפצעים לא הגלידו.

בראיון חג לעיתון 'שביעי' מתייחס הרב שפירא, בנו של ראש הישיבה הקודם והרב הראשי לישראל, הרב אברהם שפירא זצ"ל לאותה תקופה ולתחושות. 

"יש כלל בש"ס, 'הפה שאסר הוא הפה שהתיר'. אבי לא הרבה לדבר על זה, אבל אסור להתיר את האמת, לא אוכל לשקר! אבי הקפיד מאוד עליהם ולא מחל להמ עד סוף ימיו ממש, ורצה שידעו שהתורה אינה הפקר".

הרב יעקב שפירא אמר לכתב: "פעם שאלו אותו, מה שאתה מתבייש לשאול. הוא ענה, בעל פה, וגמ במכתבים שאנחנו עומדימ לפרסם - שבהלכה כתוב שאדם שפגע וביזה את השני - צריך להתנצל על מה שהוא עשה. ואם כך יהיה - 'ושב ורפא לו'. אבי ניסה בכל דרך למנוע את המחלוקת, וכל חייו נמנע ממחלוקת בכל מקום, תמיד היה מהראשונים שיזמו אחדות, אך יותר מזה איני רוצה להרחיב את הדיבור"

"אבא היה בישיבה 60 שנה", הוא מספר על הקשר עם הרצי"ה זצ"ל:  "הרב צבי יהודה הביא אותו, ואף שידך אותו עם אחותו של הרב רענן, חתן הרב קוק זצ"ל. אבי העביר במשך 60 שנה שיעורים בישיבה, גם כאשר כיהן כרב הראשי לישראל. הוא כמעט לא ביטל שעורים בסוף ימיו, הרצי"ה ביקש שהסמכויות בישיבה יעברו לאבי, כיוון שהוא ידע שהוא חולה וחלש, וכך אמר: 'לכל מראה עיני הכהן", וביקש שאבי ימשיך אותו בישיבה. זה היה עול כבד, ואני חושב שהרצי"ה ידע שתמיד אבי היה מאחוריו בכל דבר". 

בכתבה מובא גם מכתב שכתב הרב מרדכי אליהו זצ"ל, שכיהן במקביל אליו כרב הראשי הספרדי לישראל ובו כתב: "ראה ראינו בצער רב... הרב הגאון ר' אברהם אלקנה שפירא... כל גדולי הדיינים והרבנים בארץ הם תלמידיו... כל מעשיו לשם שמיים ואין להרהר אחריו... וכל שכן לא לפלג ולא לסייע לזה".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן