הרב טאו נגד מיזם הכשרות של צהר

ראש ישיבת הר המור חתם על עצומה שיזמו ב'חותם' נגד מערך הכשרות של ארגון הרבנים שבין היתר נכתב בה כי "פתיחת מערך כשרות פרטי פוגעת פגיעה חמורה ביהדותה של המדינה". למעלה מאלף בני אדם הצטרפו למחאה

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/04/18 11:26 כח בניסן התשעח

הרב טאו נגד מיזם הכשרות של צהר
הרב צבי טאו, צילום: באדיבות המצלם

בארגון 'חותם' ממשיכים לפעול במרץ נגד מיזם הכשרות החדש של ארגון רבני 'צהר'. לעצומה החדשה שהופצה לאחרונה הצטרף היום (שישי) נשיא ישיבת הר המור הרב צבי ישראל טאו

"אנו, מבוגרים ובני נוער מהציבור הרחב", נכתב בעצומה, "הולכים בעקבות רבותינו ומצטרפים לקריאתם שפתיחת מערך כשרות פרטי שנותן כשרות גם ללא הרבנות הראשית פוגעת פגיעה חמורה ביהדותה של המדינה".

עוד נכתב כי "מערכת כשרות אנטרלטיבי פוגע ביהדותה של המדינה וברבנות הראשית ופותח פתח למערכי כשרות שכשרותם מפוקפקת, ולכן אנו קוראים למנוע את הקמת מערך הכשרות של ארגון צוהר". על עצומה זו חתמו עד כה למעלה מ-1,000 בני אדם.

מתנדבי חותם מחתימים אנשים על העצומה

מתנדבי חותם מחתימים אנשים על העצומהצילום: חותם

לצד זה, טענו 'בחותם' כי בימים אלה הם מחתימים אנשים רבים ברחבי הארץ על עצומות בנוסח דומה ולפי הספירה שלהם מדובר בעוד אלפי בני אדם שתומכים במאבקם.

"אני מברך את החותמים על העצומה החשובה הזו", אמר מנכ"ל הארגון הרב עמיטל בראלי שהוסיף כי "בחותם קוראים לציבור שלא ליפול להונאה ולא לצרוך שום מוצר שאינו תחת כשרות הרבנות הראשית. כשרות שאינה ממלכתית משמעותה הונאת כשרות בקנה מידה שלא היה כדוגמתו, כל גוף יוכל להדפיס תעודת כשרות ולהציע פייק כשרות תוך ניצול חוסר ההבנה של הצרכן הממוצע בנושא כשרות".