הרב הראשי יצחק יוסף לראש הממשלה: "לאחר כל פיגוע צריך לבנות בארץ ישראל"

הראשון לציון, הרב יצחק יוסף במסר לראש הממשלה בעצרת הסליחות במערת המכפלה: "אני קורא עכשיו לראש הממשלה שיקדם את הבניה ברובע הזה, בפרט לאחר מה שקרה היום עם הפיגוע הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/09/17 09:42 ז בתשרי התשעח

הרב הראשי יצחק יוסף לראש הממשלה: "לאחר כל פיגוע צריך לבנות בארץ ישראל"
הרב יוסף במערת המכפלה, צילום: דוברות

הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף, נשא דברים בעצרת המרכזית המסורתית המתקיימת מידי שנה באולם יצחק במערת המכפלה, התייחס לפיגוע הרצחני שהתרחש הבוקר וקרא לראש הממשלה לבנות ביישוב היהודי בחברון.

בדבריו אמר הראשון לציון: "אני רוצה לנצל את הבמה הזו כאן, באולם יצחק במערת המכפלה, כדי לקרוא לראש הממשלה, חברון שייכת לנו, אברהם אבינו קנה את מערת המכפלה ואת חברון והכל שייך לנו, אבל יש שטח שקנה אותו האדמו"ר הריי"צ שניאורסון מחב"ד קוראים לו 'רובע חזקיה' שנמצא בחברון, זה גם לפי כל החוקים של היום שייך לנו.

"אני קורא עכשיו לראש הממשלה שיקדם את הבניה ברובע הזה, בפרט לאחר מה שקרה היום עם הפיגוע הזה, לאחר כל פיגוע צריך לבנות בארץ ישראל. יפה עשו השרים דרעי ובנט, שקראו לראש הממשלה לבנות, ואני מצטרף אליהם שתתקבל החלטה של הממשלה וקורא לבנות כמה שיותר בחברון ובפרט בשטח הזה".

האירוע השנתי המרכזי הוא מעמד סליחות המתקיים באולם יצחק (אשר נפתח עשרה ימים בשנה לכניסת יהודים), במערת המכפלה בחברון, ואשר אותו ייסד הראשון לציון והרב הראשי לישראל הרב מרדכי אליהו זצוק"ל והוא ממשיך להתקיים בראשות בנו הרב שמואל אליהו רב העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית, ובמעמד הרבנים הראשיים לישראל סגן שר הביטחון, מנכ"ל הרבנות, ובהשתתפות עשרות אלפי אנשים ובשידור חי לרבבות נוספים.