הרב החב"דניק שהפך ללוחם בגבעתי

עוד כנער בניו יורק חלם יצחק שמוקלר (27) לשרת כלוחם בצה"ל. מסלול חייו הוביל אותו כך שהוא למד בישיבה בארה"ב, הוסמך לרבנות בדרום אפריקה ולבסוף עלה לישראל והתגייס לשירות קרבי, "שמעתי על פועלה של גבעתי בצוק איתן ולשם רציתי להגיע. שלם עם הבחירה שלי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/11/17 11:20 ד בכסלו התשעח

הרב החב"דניק שהפך ללוחם בגבעתי
מקבל את כומתת החטיבה, צילום: דובר צה"ל

יצחק שמוקלר נולד בניו יורק למשפחה המשתייכת לחסידות חב"ד. לפני כשנה וחצי, בגיל 26, הוא הגשים את חלומו והתגייס לשירות קרבי בחטיבת גבעתי, לא לפני שהספיק לשמש כרב בבית הכנסת הגדול בדרום אפריקה.

"הייתי מורד לא קטן", מספר שמולקר בחיוך על ילדותו כבן למשפחה חב"דניקית בארצות הברית. לדבריו, בצעירותו הוא לא כל כך התחבר לעולם היהדות אך השקפתו השתנתה כשהחליט לעלות לישראל.

בשנת 2008 הוא קיבל החלטה לעלות ארצה אך התנה זאת בכך שלפני כן הוא צריך להתחבר יותר לשורשיו היהודיים. הוע עבר ללמוד בישיבה בניו יורק ונשאר שם במשך שנתיים. בסיום פרק הישיבה הוא נסע כשליח חב"ד למכון סטודנטים בפלורידה מיאמי, שם למד והתחבר עוד יותר לעולם התורה עד שניגש ללימודי הסמכה לרבנות.

כרב בדרום אפריקה

כרב בדרום אפריקהצילום: באדיבות המצולם

לאחר שלוש שנות לימוד עבר  שמולקר לדרום אפריקה הוסמך לרבנות ומונה לשמש כרב בבית הכנסת הגדול בדרום אפריקה. בכל אותן שנים של לימודי הקודש לא עזבה אותו לרגע המחשבה והחלום להתגייס לצה"ל ולהפוך ללוחם. בכל פעם דחה את ההחלטה להתגייס מחשש שגילו מבוגר מידי ושלא יתאפשר לו להגשים את חלומו.

לדבריו, החוויה בדרום אפריקה כרב הייתה "מעצימה", אך הוא הרגיש שמשהו בכל זאת חסר לו ושהוא חייב לעשות מעשה בנוגע לגיוס לצבא, "אם לא עכשיו, אימתי?", הוא אמר לעצמו ובנובמבר 2015 ארז מזוודה ועלה לישראל.

חוויה מעצימה אך חסרה. הרב שמוקלר בדרום אפריקה

חוויה מעצימה אך חסרה. הרב שמוקלר בדרום אפריקהצילום: באדיבות המצולם

במשך שמונה חודשים הוא היה חלק מתכנית של הסוכנות היהודית בישראל הנקראת "יאללה ישראל", מבית היוצר של תגלית ובחודש יולי 2016 הוא הגשים את חלומו והתגייס לצה"ל. בחודשים הראשונים הוא שירת בבסיס מחווה אלון המיועד לעולים חדשים ולאחר מכן עבר לחטיבת גבעתי. "לא באמת הכרתי את חטיבות החי"ר בצבא", הוא מודה, "אבל שמעתי על פועלה של חטיבת גבעתי בצוק איתן ולשם לבסוף רציתי להגיע".

עם הגיעו לבסיס הטירונים, הוא עבר גיבוש לגדוד הסיור של החטיבה עבר אותו בהצלחה ובימים אלה הוא בעיצומה של הכשרת לוחם ביחידת ההנדסה שבגדוד הסיור.

"אין לי ספק שעשיתי את הבחירה הנכונה והגעתי למקום הכי טוב", הוא אומר ומציין שהתקבל על ידי כולם בחום ובשמחה, "למרות הפער בגילאים אני מסתדר פה עם כולם, אין לי חרטות ואני שלם עם הבחירה שלי".

"שלם עם בחירתי". שמוקלר במדי צה"ל

"שלם עם בחירתי". שמוקלר במדי צה"לצילום: דובר צה"ל