הרב גיסר נגד גירוש מסתננים: "בואו לא נשלח אנשים בעל כורחם"

בסרטון שפורסם בעמוד הפייסבוק "לא תסגיר" אומר רב היישוב עפרה כי כי "יש הרבה מאוד פתרונות ורעיונות" שניתן למצוא לסוגיה, במקום לנקוט במהלך של גירוש. "אתגר מוסרי כזה חייבים לפתור בדרכים אנושיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/03/18 09:45 ו בניסן התשעח

הרב גיסר נגד גירוש מסתננים: "בואו לא נשלח אנשים בעל כורחם"
בחותם תהו האם פעל מתוך ניגוד עניינים, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

רב היישוב עפרה וראש מועצת החמ"ד הביע אתמול (ד') התנגדות פומבית לגירוש המסתננים מישראל. בסרטון שפורסם בעמוד הפייסבוק "לא תסגיר" אומר הרב גיסר כי "יש הרבה מאוד פתרונות ורעיונות" שניתן למצוא לסוגיה, במקום לנקוט במהלך של גירוש.  

בין היתר אומר הרב גיסר בסרטון כי "אתגר מוסרי כזה, ואפילו אתגר חוקתי ואנושי כזה, חייבים לפתור בדרכים אנושיות, מוסריות ראויות ככל שמתאים לנו - אזרחי ישראל, יהודים עם כל המטען הרוחני והמוסרי שלנו".

https://www.facebook.com/LoTasgir/videos/1934623663217149/

לדבריו, "יש הרבה מאוד פתרונות ורעיונות. רק בואו לא נשלח אנשים בעל כורחם למקום שאי אפשר להבטיח לא את חייהם ובוודאי לא את האופן האנושי המינימלי הראו שבה בני אדם צריכים לחיות, מתוך ביטחון ורווחה מינימלית".

עמוד הפייסבוק "לא תסגיר" הוקם על ידי קבוצת פעילים בני הציונות הדתית, להם "הציקה התחושה שממש אצלנו מתחת לאף מתרחשת עוולה מוסרית יהודית", כלשונם.

לדברי הפעילים, "החברה הדתית חרטה על דגלה להוות זרקור מוסרי ולהתוות את הדרך בה נלך. כבני הציונות הדתית אנחנו מאמינים כי גירוש בכפייה של אנשים שבתוכם פליטים מהווה כתם מוסרי ועוול עצום כלפי היהדות והציונות.

"לכן, אנחנו קוראים לכולם להצטרף לקריאתנו: לא ניתן לכתם הזה לדבוק בנו כחברה. אנחנו דורשים ממוסדות המדינה להקים מערכת מקלט ראויה והגיונית על פי סטנדרט מערבי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן