הרב אריאל: "יש שלקחו את הלאומיות של תורת הרב קוק והפכו אותה ללאומנות"

רב העיר רמת גן התייחס בכנס של בית הרב קוק, לאלה שלדעתו מעוותים את משנתו של הרב ובכך הם "מתסיסים ויוצרים משבר עם הציבור הרחב". הרב אריה שטרן התייחס לסוגיית השבת ואמר כי למרות שיש חובה על שמירתה במרחב הציבורי "צריך ללמוד מהרב קוק איך לקיים דיאלוג שיגרום לקירוב בין חילונים לדתיים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/09/17 21:48 טו באלול התשעז

הרב אריאל: "יש שלקחו את הלאומיות של תורת הרב קוק והפכו אותה ללאומנות"
הרב אריאל בנאומו, צילום: בית הרב קוק

רב העיר רמת גן, הרב יעקב אריאל, סיפק הערב (רביעי) הצהרה מפתיעה בכנס 'מעלין בקודש' שיזם בית הרב קוק. לטענתו חלקים מהציונות הדתית סטטה מדרכו של הרב קוק, כמו בנושאים חברתיים ולאומיים.

"יש כאלה", אמר הרב אריאל, "שלקחו את הלאומיות של תורת הרב קוק והפכו אותה ללאומנות. הם עשו ריאקציה לדברי הרב קוק והם מתסיסים ויוצרים משבר עם הציבור הרחב".

בהמשך הוא דיבר על הצורך של הציבור הדתי-לאומי לשים דגש גם בעניינים חברתיים שמעסיקים את הציבור הרחב, כמו המחאה החברתית והשיח על יוקר המחיה.

כנס 'מעלין בקודש' הינו הכינוס השני במספר שמטרתו, עיסוק במשנת הרב קוק. הכנס שנפתח לפני מספר ימים נחתם הערב במרכז שלוה בירושלים  לאחר שבבוקר הועברה סדרת שיעורים בישיבת מרכז הרב מפי רבני בישיבה ורבנים נוספים.

נואם נוסף שדיבר הערב הוא הרב הראשי האשכנזי של ירושלים, הרב אריה שטרן, שדיבר על סוגיית השבת במרחב הציבורי. לדבריו, "שמירת שבת היא חובה שאין להשלים עם חסרונה במרחב הציבורי במדינת ישראל", הוא אמר על רקע כוונת הממשלה להסדיר את משחקי הכדורגל בשבת והוסיף כי "יחד עם הביקורת צריך ללמוד מהרב קוק איך לקיים דיאלוג על המרחב הציבורי באופן שיגרום לקירוב בין חילונים לדתיים".

הרב שטרן ציין כי "צריך ללמוד ממנו לדעת איך להתייחס לכולם בדרך נכונה וחיובית, כאשר טענו רבנים שהרב קוק עדין מדיי עם החילוניים בארץ ישראל והרב אמר שהוא מעדיף להכשל באהבת חינם ולא בשנאת חינם".

יו"ר בית הרב קוק, הרב יוחנן פריד, התייחס לדבריו של רב העיר ירושלים ואמר כי ניתן ללמוד מהם "על המדיניות של רבנות ירושלים שזו דרכה- לקרב בין הקבוצות השונות ולחזק את האחדות בעם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן