הרב אמסלם: "הרב עובדיה יוסף היה קורא לגואטה, עושה לו 'נו נו נו' ומסיים את הסיפור הזה"

חבר הכנסת לשעבר תקף את ש"ס על התנהלותה בפרשת ח"כ גואטה, "ש"ס אינה עוד מפלגת ספרדים מסורתיים, אלא מפלגה חרדית כמו זו של גפני וליצמן". על ביטול חוק הגיוס הוא אמר כי "החרדיות המקורית ראתה בגיוס לצה"ל מצווה ולא חובה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/09/17 13:32 כו באלול התשעז

הרב אמסלם: "הרב עובדיה יוסף היה קורא לגואטה, עושה לו 'נו נו נו' ומסיים את הסיפור הזה"
חיים אמסלם, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת לשעבר, הרב חיים אמסלם, תקף היום (ראשון) את החלטת ש"ס להביא להתפטרותו של ח"כ יגאל גואטה בעקבות השתתפותו בחתונת אחיינו עם בן זוגו. לטענתו, מנהיגה הרוחני של המפלגה לשעבר, הרב עובדיה יוסף המנוח, היה מגיב בצורה שונה לחלוטין.

"ח"כ יגאל גואטה טעה פעמיים", הוא אמר בראיון לרדיו 103FM והדגיש כי "הומוסקסואליות היא דבר אסור מן התורה, ולפני שנתיים הוא כיבד את חתונתו של אחיינו הגאה. שנתיים לאחר מכן הוא פרסם שהלך לחתונתו. הוא לא יודע באיזו מפלגה הוא נמצא?".

לדבריו, "ש"ס היא העתק של אגודת ישראל הליטאית" וכי "אם הרב עובדיה יוסף היה חי הוא היה קורא לגואטה ועושה לו 'נו נו נו' ומסיים את הסיפור הזה. ש"ס אינה עוד מפלגת ספרדים מסורתיים, אלא מפלגה חרדית כמו זו של גפני וליצמן. מי שמחפש ספרדיות מתונה שיכולה להכיל את התופעה הזו אל לו לפנות למפלגת ש"ס. אם גואטה ילך תהיה לש"ס בעיה גדולה בתדמית הציבור הכולל ובשוליים המסורתיים בפרט, אך במידה הוא יישאר השוליים הקיצוניים יעשו בעיות למפלגה".

הרב אמסלם, שכיום הוא חבר הבית היהודי התייחס גם לפסיקת בג"ץ שביטלה את התיקון לחוק הגיוס. לטענתו, הוא "לא אוהב את החלטות הבג"ץ האחרונות, אך לעתים הן מחזירות אותנו לשפיות. החרדיות המקורית ראתה בגיוס לצה"ל מצווה ולא חובה והציבור אינו רוצה להיות פראייר. רוב הציבור אוהב לשמוע זאת וזה הופך אותי למסוכן עבור המפלגות החרדיות, מכיוון שלדעתם אני מסכן את המפלגה מתרחקים ממני".