הרב אביחי רונצקי הלך לעולמו

הרב רונצקי אשר שימש כרב הצבאי הראשי לשעבר וראש ישיבת איתמר, הלך לעולמו. הלווייתו תצא בשעה 17:00 מבית המדרש של הישיבה הגבוהה באיתמר ותמשיך לבית העלמין ביישוב. ברוך דיין האמת.

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/18 13:17 טז בניסן התשעח

הרב אביחי רונצקי הלך לעולמו
הרב רונצקי, צילום: נתי שוחט פלאש 90

בעקבות החלטתו של הרב לתרום כליה, נחשפו הרופאים במהלך הבדיקות לגידול בגופו, אשר הוביל לטיפולי כימותרפיה קשים. לאחר הגילוי אמר הרב ז"ל: "רציתי להיאבק למען חיים של אחרים, לבסוף גילית שאני נאבק למען החיים של עצמי". תא"ל במיל' הרב אביחי רונצקי נפטר והוא בן 66.

בשנת 1969 התגייס הרב לצה"ל ושירת בגדוד 890, במלחמת יום הכיפורים שימש כמפקד פלוגה ולחם בחזית הדרומית. לאחר שחרורו למד בישיבת "מרכז הרב" ובשנת 1980 לקח חלק בהקמת הישיבה באלון מורה, שם שימש כר"מ. כמו כן, שימש כר"מ גם בישיבת עטרת כוהנים בירושלים. בשנת 1984 היו הרב ואשתו, חלק ממקימי היישוב איתמר בשומרון ושם שימש כרב היישוב בשנותיו הראשונות. בשנת-1998 הקים באיתמר ישיבה ועמד בראשה.

בראיון בלעדי לאתר "כיפה" אמר הרב בעבר: "שאלו אותי אם אני כועס על הקב"ה, ועניתי שאם כבר אז אני כועס על עצמי. אני כועס על עצמי שדברים כאלו שהביאו את השיח של ה' איתי בצורה של מחלה. לכעוס עליו?! מה זה שייך. חז"ל אומרים ש"חייב אדם לברך על הרעה כשם שהוא מברך על הטובה".

לקריאת הראיון המלא, לחצו על הקישור.

הרב רונצקי

הרב רונצקיצילום: יונתן סינדל/פלאש 90