הרב אביחי רונצקי הובא למנוחות

מאות הגיעו ליישוב איתמר ללוות את הרב רונצקי בדרכו האחרונה והוא בן 66. בנו ספד לו: "הערצתי אותך כאבא גדול, רב לתלמידיו בישיבת עטרת כהנים, מפקד וחבר מיתולוגי לחייליו".

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/18 19:02 טז בניסן התשעח

הרב אביחי רונצקי הובא למנוחות
הלווית הרב רונצקי, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

בין המכובדים שהגיעו להלוויית הרב: הרב הצבאי הראשי לשעבר אייל קרים, שר החינוך נפתלי בנט, שרת המשפטים איילת שקד, ח"כ בצלאל סמוטריץ' וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן.

בנו - משה, ספד לו: "היית אבא שלא נמצא הרבה בבית, אבל בחוויה שלי כילד, גם כשהיית רחוק, שקוע בלימוד במשך ימים, לי בלב לא היה חיסרון. אפילו להפך – הרגשה מרוממת. הערצתי אותך כאבא גדול. רב לתלמידיו בישיבת עטרת כהנים, מפקד וחבר מיתולוגי לחייליו. היית כל כך רגיש, הסברת לנו עוד כילדים להסתכל על השביל שאנחנו הולכים, להרים רגליים כדי שחלילה לא נדרוך על נמלים...ביתך וביתנו היה בית לאנשים עם צרכים מיוחדים – שמוליק העיוור, דוד, ישראל שהפך לבן משפחה ועוד רבים. לפעמים זה היה מאתגר, אבל זה היית אתה. היית לב רחום לחלשים ואב דואג ליתומים. היית איש של אנשים. לפני שנתיים הגיעה המחלה. נלחמת כמו שרק אתה יודע עד הרגעים האחרונים".

בנו נתנאל ספד גם הוא: "אתה הולך ומשאיר עולם קצת יותר טוב אחריך. היית אדם של עם ישראל, השקעת המון בעשייה ציבורית, והימים האחרונים שלך היו סגירת מעגל. לא רצית שיבואו לבקר, היינו רק משפחה".

הרב יהושע ון דייק - ראש ישיבת איתמר תיאר את הנהגות הרב גם בימיו הקשים בהתמודדות עם המחלה: "היו לו חברותות קבועות. למד כל היום מהבוקר עד הערב, אפילו היה יורד לחדר האוכל ויושב עם התלמידים כאחד האדם ואחר כך שוטף את כיליו, סרב לקבל עזרה, כשרצו לקחת ממנו היה אומר 'אני לא נכה'".

אריה גולדברגר אשר היה תלמידו של הרב וכיום מנכ"ל ישיבת איתמר ספד לו: "תמיד אמרת שמי שמנהל את הישיבה זה התלמידים. היה חשוב לך שהשולחנות בחדרי השיעורים יהיו עגולים, כי אין מישהו שיושב בראש – כולם שווים בעיניך. הדבר שהכי ברחת ממנו זה שידברו עליך ויספידו אותך. אני אשתדל מאוד לא לעצבן אותך".

הלווית הרב רונצקי

הלווית הרב רונצקיצילום: מרים אלסטר/פלאש 90

הלווית הרב רונצקי

הלווית הרב רונצקיצילום: מרים אלסטר/פלאש 90