הרבנות מתעקשת: "אין רשימה שחורה". 'עתים': "מנכ"ל הרבנות ידע עליה"

סערת רשימת הרבנים הפסולים לגיור לא נרגעת. ברבנות הראשית ממשיכים לטעון כי מדובר בפקיד שפעל על דעת עצמו ואילו בארגון שחשף את הפרשה אומרים: "המנכ"ל היה מכותב לדוא"ל. ההבעיה איננה פקיד זו או אחר, אלא מערכתית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/07/17 09:18 כד בתמוז התשעז

הרבנות מתעקשת: "אין רשימה שחורה". 'עתים': "מנכ"ל הרבנות ידע עליה"
הרב דוד לאו, צילום: פלאש 90. יעקב כהן

שבוע לאחר הטענות כאילו הרבנות הראשית פוסלת רבנים מחו"ל, ברבנות ממשיכים להכחיש כי אכן קיימת "רשימה שחורה".

בהודעה שפורמה אמש (שני) טענו ברבנות הראשית כי "אין ולא הייתה רשימה של רבנים לא מוכרים, אלא שפקיד ברבנות הראשית ריכז תעודות שהובאו לבדיקתו ונדחו מסיבות טכניות כאלו ואחרות בעקבות הפרסומים מבהירה הרבנות הראשית לישראל, כי אין ולא ניתנה הנחיה לגיבוש "רשימת רבנים" אשר אינם מוכרים על ידי הרבנות הראשית".

לדבריהם, "מנכ"ל הרבנות הראשית הרב משה דגן זימן לבירור את מנהל תחום אישות וגירות ברבנות הראשית, זאת לאחר שגרם לסערה בין לאומית בעקבות  פרסום רשימת תעודות שכללה מידע שהכין על דעת עצמו".

בהמשך הם הוסיפו כי גורמים אינטרסנטיים ניצלו את הטעות שנוצרה כדי לתקוף את הרבנות הראשית, "כתוצאה מגיבוש הרשימה, שהוכנה והופצה ללא ידיעתם ואישורם של הרבנים הראשיים לישראל ומנכ"ל הרבנות הראשית, נוצר מצב מטעה, שגורמים בעלי עניין ניצלו אותו כדי להגביר את ההטעיה, לפיו הרבנות הראשית מנהלת רשימות של רבנים "פסולים" מרחבי העולם".

לסיום הודגש כי "בעקבות המצב שנוצר, זימן מנכ"ל הרבנות הרב משה דגן את הפקיד לשימוע ולבירור לצורך נקיטת צעדים בעניינו".

טוען שלא פוסלים רבנים. מנכ"ל הרבנות הראשית

טוען שלא פוסלים רבנים. מנכ"ל הרבנות הראשיתצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

כזכור, לפני כשבוע פורסם כי בעקבות עתירה של ארגון 'עתים' העבירה הרבנות הראשית רשימה של רבנים שהיא כביכול אינה סומכת על גיוריהם.

ברשימה, שכלל את שמותיהם של 160 הרבנים, ניתן היה למצוא גם לא מעט רבנים אורתודוקסיםכמו הרב יהושע פאס, ממייסדי ארגון 'נפש בנפש' שזכה בשנת 2011 בפרס מוסקוביץ' לציונות והרב דניאל קראוס, רבה של 'קהילת ישורון' אליה השתייכו עד לא מזמן בני הזוג ג'ארד קושנר ואיוונקה טראמם ומי שנחשב לסגנו של רבם האישי, הרב יחזקאל לוקשטיין.

תוקף את הרבנות. הרב פרבר

תוקף את הרבנות. הרב פרברצילום: עתים

בתגובה לטענה החוזרת של הרבנות כאילו אין באמת רשימה שחורה, אמר מי שחשף את דבר הרשימה יו"ר ארגון 'עתים' הרב ד"ר שאול פרבר: "צר לנו שהרבנות הראשית בוחרת לברוח מאחריות. ראשית, בניגוד לנכתב בהודעת הרבנות, מנכ"ל הרבנות ידע על הוצאת הרשימה השחורה, משום שהוא היה מכותב לדוא"ל בו נכללה הרשימה".

לדבריו, "הבעיה איננה פקיד זו או אחר ברבנות, הבעיה היא מערכתית ולכן צר לנו שהפכו פקיד לשעיר לעזאזל. לבסוף, יהדות ארה"ב זועמת ובצדק. ישנה אכן רשימה שחורה של רבנים שנפסלו סתם כך ללא כל סיבה אמיתית. יש לזכור שמאחורי כל אחד מהרבנים ברשימה יש זוגות שנדחו על ידי הרבנות ולא קיבלו אישר להינשא. זהו מעשה לא מוסרי, לא יהודי ולא רבני".