הרבנות הראשית: מתחם הבבא סאלי ללא כשרות

במחלקת הכשרות של נתיבות הזהירו כי אף דוכן מזון במתחם לא פנה לרבנות כדי להסדיר את נושא הכשרות. הרבנות הראשית: "על כל מי שכשרות המאכלים נוגעת ללבו, לנקוט באמצעי הזהירות הנדרשים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/01/18 19:30 ב בשבט התשעח

הרבנות הראשית: מתחם הבבא סאלי ללא כשרות
מתחם קברו של הבבא סאלי, צילום: פלאש 90

הרבנות הראשית לישראל התריעה הערב (חמישי) כי דוכני המזון הנמצאים במתחם הילולת ה"באבא סאלי" זצוק"ל, המתקיימת בעיר נתיבות על ציונו הקדוש, פועלים ללא כשרות.

לדברי אנשי הרבנות הראשית, מבדיקת מחלקת הכשרות בעיר נתיבות עלה כי "חרף המאמצים שנעשו להסדיר כשרות לדוכני המזון הפועלים במקום לא פנה עד לרגע זה כל דוכן בבקשה לפיקוח והשגחת כשרות מטעמה כך שאין לה כל אחריות לגבי כשרותם והמקום פועל ללא כשרות וללא פיקוח והשגחה".

בשנה שעברה, במסגרת פעילות אכיפה שנערכה על ידי היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות, נתפסו במתחם מספר בעלי דוכנים שזייפו תעודות כשרות וכן ביצעו פעולות בישול ללא כל פיקוח והשגחה. כמו כן נמצאו בחלק מהמקומות ליקויי כשרות

מדוברות הרבנות הראשית נמסר כי הם קוראים "על כל מי שכשרות המאכלים נוגעת ללבו, לנקוט באמצעי הזהירות הנדרשים ולוודא כי כל מוצרי המזון הנרכשים במתחם ההילולא הינם בעלי תעודת הכשר כנדרש".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן