הקבינט הכריע: גלאי המתכות יישארו בכניסה להר הבית

שרי הקבינט החליטו להסמיך את המשטרה לקבל החלטות בנושא שמירת הסדר בהר הבית. הוכרזה כוננות שיא לקראת תפילות יום שישי. לשכת ראש הממשלה: "ישראל מחויבת לשמור על הסטטוס קוו בהר הבית, חופש הגישה למקומות הקדושים ועל הביטחון של כל המתפללים והמבקרים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/07/17 07:30 כז בתמוז התשעז

הקבינט הכריע: גלאי המתכות יישארו בכניסה להר הבית
החליטו על הקפאה. ישיבת הקבינט, צילום: פלאש 90. Marc Israel Sellem

משטרת ישראל היא זו שמוסמכת לקבל כל החלטה בנושא הר הבית, כך הכריע הלילה (שישי) הקבינט וכך עולה מהודעת לשכת ראש הממשלה מהבוקר.

"ישראל מחויבת לשמור על הסטטוס קוו בהר הבית וחופש הגישה למקומות הקדושים", נכתב בהודעה, "ישראל מחויבת לשמור על הביטחון של כל המתפללים והמבקרים בהר הבית. הקבינט הסמיך את משטרת ישראל לקבל כל החלטה, על מנת להבטיח את הגישה החופשית למקומות הקדושים, תוך שמירה על הביטחון והסדר הציבורי". 

לפי שעה גלאי המתכות יישארו בכניסה למתחם הר הבית, אך על פי החלטת הקבינט זאת בכפוף לעמדת המשטרה. במשטרת ישראל הכריזו על כוננות שיא, על רקע הפיגוע הרצחני בשבוע שעבר, המתיחות הרבה לאורך כל השבוע ולקראת תפילות יום השישי".

מתפללים ליד המגנומטרים

מתפללים ליד המגנומטריםצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

המשטרה תציב ככל הנראה מספר מעגלי אבטחה כבמקרה הצורך יעמדו לרשותם גם חמישה גדודי צה"ל שאינם עסוקים בפעילות מבצעית וישארו בסוף השבוע בכוננות.

במערכת הפוליטית אומרים כי על ראש הממשלה בנימין נתניהו מופעלים לחצים מצד גורמי הביטחון להסיר את השערים המגנטים, אך הוא משוכנע שהדבר נצרך בעת הזו.