הצלב האדום ביקש ממנהיג חמאס בעזה לבקר את "החטופים הישראלים"

יו"ר הארגון נועד עם יחיא סינוואר, וביקש ממנו להיפגש עם "החיילים הישראלים הנעדרים בעזה". מנהיג חמאס כבר אמר בעבר כי התנאי הוא שחרורם של משוחררי עסקת שליט שנכלאו מחדש

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/09/17 14:43 יד באלול התשעז

הצלב האדום ביקש ממנהיג חמאס בעזה לבקר את "החטופים הישראלים"
רוצים לפגוש את החטופים הישראלים. רכבים של הצלב האדום, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב,

יו"ר הצלב האדום, פיטר מאורר, נפגש היום (שלישי) עם מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר ובין היתר ביקש ממנו לבקר את הישראלים שמחוזקים על ידי ארגון הטרור.

לפי סוכנות הידיעות "מען", מאורר נפגש עם תושבי העיר עזה ולאחר מען נועד כשעה עם סינוואר ואמר לו כי הוא מעוניין לבקר את "החיילים הישראלים הנעדרים בעזה". בעיתונות הערבית פורסם עוד לפני הפגישה כי נושא החיילים הדר גולדין ואורון שאול הי"ד והאזרחים השבויים על ידי חמאס, היה צפוי להוות נדבך מרכזי מהשיחה בין השניים.

סינוואר אמר לפני מספר שבועות כי התנאי שלו למשא ומתן עם ישראל בנושא החזרת הנעדרים הוא שחרורם של משוחררי עסקת שליט שנעצרו שוב במהלך מבצע "שובו אחים" לאיתור שלושת הנערים שנחטפו ומאוחר יותר נרצחו בקיץ 2014.

לפני כשבועיים התפטר מתאם הממשלה לנושא השבויים והנעדרים, יאיר לוטן, בטענה שהתפקיד תובעני ברמה המקצועית והאנושית. עם זאת בהמשך נחשפה בגלי צה"ל הקלטה שעשויה ללמד על מחלוקות בין לוטן לבכירי הממשלה בישראל בנושא הדרך להשבת החטופים.

"על כל חטוף אחד שלנו 200 שבויי חמאס, על כל שניים -400. עלינו למלא את הארנק בשבויים", כך הוא נשמע בהקלטת שיחה סגורה, שככל הנראה התקיימה לפני מספר חודשים כחלק מהפקת הלקחים ממבצע 'צוק איתן'.

לאה, אמו של הדר גולדין, התייחס להתפטרותו של לוטן ואמרה כי אם "עד כה הייתה תחושה קשה שהפקירו את הדר, מעתה יש תחושה שהפקירו אותנו. ליאור היה המשענת שלו, ידענו שזו הסמכות שלו. ההתפטרות שלו מוכיחה לנו שלא נעשה דבר ואנחנו, המשפחות, עומדות בקו האש".