"הצבר האולטימטיבי": שלמה ארצי ידליק משואה ביום העצמאות

הוועדה לטקסים וסמלים בחרה בזמר המפורסם לאחד ממדליקי המשואות בחגיגות ה-70 למדינה. "מאוד מתרגש, חבל שהוריי ואחותי לא זכו לראות ולהיות איתי ברגע הזה", אמר ארצי לאחר שנודע לו על הבחירה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/04/18 16:11 יט בניסן התשעח

"הצבר האולטימטיבי": שלמה ארצי ידליק משואה ביום העצמאות
שלמה ארצי, צילום: משה שי/פלאש90

יו"ר הוועדה לטקסים וסמלים, השרה מירי רגב, אישרה היום (ד') כי היוצר שלמה ארצי יהיה בין מדליקי המשואות בטקס הממלכתי לנעילת יום הזיכרון ולפתיחת אירועי יום העצמאות ה-70 שיתקיים בהר הרצל. ארצי נבחר על ידי חברי הועדה הציבורית בראשות מנהל מרכז ההסברה, מר מושיק אביב. 

הזמר, שהוגדר על ידי השרה כ"צבר האולטימטיבי", הוא בנם של שורדי השואה מימי ויצחק ארצי ז"ל. הוא נולד בשנת 1949 באלוני אבא, וגדל והתחנך בתל אביב. ארצי הוא זמר-יוצר, מוזיקאי, מלחין ופזמונאי ישראלי, ששיריו הפכו לחלק מעמודי התווך של הפסקול הלאומי של מדינת ישראל.

הוא שירת בלהקת חיל הים נמנה עם הסמלים הבולטים של הלהקות הצבאיות, ויצר רבים מנכסי התרבות של המוסיקה הישראלית. בהחלטת הוועדה נכתב כי "בסגנונו הייחודי מבטא ארצי בשירתו, בכתיבתו העיתונאית ובשידוריו ברדיו את חוויית החיים בישראל. שיריו וכתביו הפכו לחלק בל ינותק ממורשתה התרבותית של המדינה. נוסף על פעילותו התרבותית הענפה, שלמה בעל תודעה חברתית, שבאה לידי ביטוי בעמותת 'צמאון', הפועלת למען הפריפריה הגאוגרפית והחברתית בישראל". 

השרה רגב אמרה: "שמחתי לבשר לשלמה ארצי על הבחירה בו להדליק משואה לרגל חגיגות שבעים שנה למדינה שלנו. שלמה התרגש מאוד מהודעתי וניכר, כי כתובה בכל נימי נפשו שירת הווייתה של הארץ הזאת, על כל חלקיה.

"שלמה, הצבר הישראלי, מסמל את תחייתו של הדור השני לשורדי השואה. הפזמונים שלו, כמו גם פעילותו הציבורית למען הפריפריה בישראל, מרווים את הצמאון התרבותי של כל חלקי העם. שלמה, אני וכל העם בישראל מצדיעים לך ומאחלים לך עוד הרבה שנים של כתיבה ועשיית טוב ב'גן העדן של ילדות',  הארץ המובטחת, עליה חלמו ולחמו כה רבים. "

ארצי עצמו אמר בתגובה לבחירה: "אני מאוד מתרגש. חבל לי שהוריי ואחותי לא זכו לראות ולהיות איתי ברגע הזה. העיקר שנשמור על מדינת ישראל. בינתיים אני מתכונן לקראת מצעד החיים באושוויץ אליו אני נוסע בשבוע הבא. חג שמח ותודה לכל המברכים״.