הצביעות נחשפה: מארגני המחאה מול היועמ"ש דחו את תמיכתם של אנשי 'עוצמה יהודית'

ברוך מרזל ואיתמר בן גביר הגישו אתמול לבית המשפט העליון להצטרף לעתירת התנועה לאיכות השלטון, ולתמוך בבקשתם להפגין מול בית היועמ"ש למרות ה'סלידה' כפי שהגדירו מדעותיהם. עורכי הדין של התנועה לאיכות השלטון דחו את הצעה. מרזל: "יצא המרצע מן השק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/17 12:56 כט באב התשעז

הצביעות נחשפה: מארגני המחאה מול היועמ"ש דחו את תמיכתם של אנשי 'עוצמה יהודית'
איתמר בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ההפגנות מול בית היועמ"ש במוצ"ש מעוררות מדי שבוע סערה ציבורית כבר במשך שבועות ארוכים בדיון האם לגיטימי להפגין מול ביתו הפרטי של פקיד ציבור. 

אנשי 'עוצמה יהודית' ד"ר מיכאל בן ארי, ברוך מרזל, ועו"ד איתמר בן גביר פנו אמש לבית המשפט העליון בבקשה להופיע כצד בעתירה בעד המחאות בפתח תקווה ולהציג עמדה עקרונית ולפיה מותר לקיים מחאות מול בית היועץ המשפטי לממשלה וכי אין צורך במתן רישיון להפגנות שנערכות שלא בעניין מדיני. הפעילים פנו לבית המשפט העליון וביקשו להופיע בדיון, ופירטו שורת בקשות שהם הגישו בשנים האחרונות בדרישה לאפשר להם למחות מול בתים של היועץ המשפטי לממשלה או של הרב הצבאי הראשי (דאז) הרב ישראל וייס בתקופת גירוש גוש קטיף.

חברי עוצמה יהודית הדגישו כי הם עושים זאת למרות שהם ממש לא מתחברים לעותרים המקוריים ולדעותיהם. עו"ד איתמר בן גביר: "אמנם המחאות של אלדד יניב לא לרוחנו ואנחנו מתעבים אותו ואת סגנונו ברור לכולם כי מדובר בהפגנות של השמאל הקיצוני וההוי  ואנחנו גם סבורים שיש גבול לחופש הביטוי, אך יחד עם זאת אנחנו סבורים שעקרונית יש לאפשר מחאות מול בתים של עובדי ציבור כך סברנו במקרה של שי ניצן, כך ביקשנו בעבר לקיים מחאות מול מני מזוז, ואנחנו סבורים שאם בעתירה יקבע שאין להפגין מול בתים של עובדי ציבור, חופש הביטוי ייפגע".

אלדד יניב ומני נפתלי בדיון על מעצרם

אלדד יניב ומני נפתלי בדיון על מעצרםצילום: Roy Alima/Flash90

אולם כיום מתברר כי העותרים, התנועה לאיכות השלטון דחו את הצעת הסיוע של אנשי הימין. בתשובה לבית המשפט ענה עורך הדין דורון ברקת בשם העותרים: "לא ברור לעותרים רצונו של המבקש שכן העתירה דנן כלל אינה עוסקת בהפגנות מול ביתו של היועמ"ש אלא בהחלטתה נעדרת הסמכות של המשיבה 1 (משטרת ישראל מ.כ) לדרוש רישיון למחות ובפגיעה החוקתית הקשה בזכויות המוחים בככר גורן. כמו כן לא טוען המבקש שהוא עלול להיפגע במערכת הנסיבות הספציפיות ולכן הוא לא רלוונטי כמשיב. והפגיעה התיאוריטית שלו בזכות ההפגנה שלו ביום מן הימים אינה מצדיקה את מעמדו כעותר במקרה דנן". 

"על כן", מסכם העורך דין את תשובתו לבג"ץ, "סבורים העותרים כי לנוכח האמור בבקשתו אין עתירה זו דנה בנושאים שהעלה המבקש ועל כן אין לאפשר את הצטרפותו".

ברוך מרזל מסר בתגובה להודעה לבג"צ כי: "יצא המרצע מן השק. מסתבר כי העותרים לא באמת מנהלים מאבק נגד השחיתות אלא בעד אג'נדה שמאלנית קיצונית ולכן הם לא מעוניינים שנופיע כצד לעתירה. אנו מבקשים מבית המשפט העליון שלא להישמע לעותרים, לצרף אותנו כצד לעתירה ולאפשר גם לנו את חופש הביטוי, מה שמותר לאנשי השמאל הקיצוני ודאי מותר ליהודים המבקשים לפעול למען עם ישראל וארץ ישראל"