"הפתעה" לתושבי ירושלים בחשבונות הארנונה

לצד החשבונות לשנה החדשה זכו התושבים למזכרת מאירועי היובל לאיחוד העיר, שעלות הפקתן נאמדת בכ-750 אלף שקל. "ברקת מבזבז כספים לשווא ובצורה לא אחראית", מחתה חברת המועצה, עינב בר כהן. עיריית י-ם: "עלות ההשקעה בכל חפיסה - 3 ש"ח. התקבלו תגובות חיוביות רבות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/01/18 17:28 ו בשבט התשעח

"הפתעה" לתושבי ירושלים בחשבונות הארנונה
כרטיסיות טריוויה שחילקה עיריית ירושלים, צילום: ללא קרדיט

תושבי ירושלים הופתעו בימים האחרונים לגלות בחשבונות הארנונה לשנה החדשה משחקי טריוויה שצורפו לכל חשבון. הכרטיסיות, שנשלחו כמזכרת לתושבים מאירועי היובל לאיחוד ירושלים, מציגות 50 פרויקטים שנבנו והתפתחו בעיר בשנים האחרונות ולצדן שאלות טריוויה הנוגעות לבירה.  

אלא שהעלות להפקת המשחק עומדת על כ-750 אלף שקלים, מה שהתסיס תושבים רבים והוביל למחאה ברשתות החברתיות. בין היתר נעשו פניות לחברי מועצת העיר במחאה על "בזבוז כספי ציבור".

לטענת המוחים, מדובר בשימוש לקוי בכספי ארנונה ובזבזנות מיותרת על חשבון דאגה לנושאים חשובים ונחוצים באמת, כדוגמת טיפוח רחובות העיר.

חברת מועצת העיר מטעם תנועת "התעוררות", עינב בר כהן, אמרה: "בימים האחרונים קיבלתי עשרות פניות מתושבים על הנושא. הם חשים כי ברקת מבזבז את כספם לשווא ובצורה לא אחראית. במקום להשקיע כספים אלו בנושאים החשובים באמת, הוא בוחר בגימיקים ויחצנות.

"לצערי, זו רק דוגמה אחת מני רבות לכך שעיריית ירושלים והעומד בראשה מציגים בשנה האחרונה סדרי עדיפויות לקויים, ומבזבזים כספי ציבור שלא בצורה ראויה. אבסורד בעייני שעיריית ירושלים מנהלת ביד אחת מאבק להגדלת תקציב העיר וביד השנייה מבזבזת את כספי העירייה על אלמנטים יחצניים מיותרים.

"אני קוראת לברקת לחשב מסלול מחדש ולהתחיל להשקיע בדברים החשובים באמת - בשכונות ובתושבי ירושלים. זה הרבה יותר חשוב מיחסי ציבור".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "כבכל שנה, מצרפת העירייה לדרישת תשלום הארנונה אמצעי הסברה אשר מציגים לתושב את המטרות החשובות בפיתוח ובניית העיר להן משמשים כספי הארנונה וממחישים כיצד הכסף חוזר לתושבים בהשקעות למענם".

בהמשך התגובה נכתב כי "בשנים קודמות צורפה חוברת, בשנה שעברה לוח שנה, והשנה לכבוד שנת ה-50 לאיחודה של ירושלים, צורף שי צנוע של חפיסת קלפים כאשר בכל קלף בצד אחד מופיע צילום פרויקט חשוב לעתידה של ירושלים שהוקם לרווחת התושבים ובצד השני שאלת טריוויה ירושלמית, בכדי ליצור ערך חינוכי שיישמר לשימוש התושבים"

עוד נאמר כי "המשחק והשאלות פותחו באופן פנימי ע"י עובדי אגף דוברות והסברה ללא עלות. עלות ההשקעה בכל חפיסת קלפים הינה 3 ש"ח. יצויין כי התקבלו תגובות חיוביות רבות מתושבים ליוזמה החינוכית".