הפרקליט שייצג את המדינה במקום מנדלבליט: "סוף לטרור המשפטי נגד ההתיישבות"

עו"ד ד"ר הראל ארנון סיפר על התלבטות שהייתה לו כשהתבקש להחליף את היועמ"ש, שסירב לייצג את עמדת המדינה מול בג"ץ בנושא חוק ההסדרה, "היססתי מעט כי זו משימה לא פשוטה להתייצב באומץ עבור מה שנראה לי נכון. במידה רבה הסיכויים הם נגד הממשלה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/08/17 12:29 ל באב התשעז

הפרקליט שייצג את המדינה במקום מנדלבליט: "סוף לטרור המשפטי נגד ההתיישבות"
הפגנה בעד ההתיישבות, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מדינת ישראל הגישה אמש (שני) את עמדתה לבג"ץ בנושא חוק ההסדרה, אך מי שייצג אותה לא היה היועמ"ש אביחי מנדלבליט שהתנגד לעשות זאת אלא עו"ד פרטי בשם ד"ר הראל ארנון.

בראיון שנתן הבוקר ל'כאן רשת ב' הוא סיפר על הפניה שקיבל משרת המשפטים ועל ההתלבטויות לפני שלקח על עצמו את המשימה. "היססתי מעט כי זו משימה לא פשוטה להתייצב באומץ עבור מה שנראה לי נכון וראוי - ואני יודע שבמידה רבה הסיכויים הם נגד הממשלה".

הוא התייחס להתנגדותו של היועמ"ש מנדלבליט לייצג את עמדת המדינה ואמר:"אני עוד לא יודע מה היועץ המשפטי לממשלה יאמר כי את העמדה הכתובה שלו הוא עוד לא הגיש. אני כן יכול לומר שאני מעריך שהעמדה שלו תהיה שונה ממה שפורסם עד כה". לדעתו, "בחינה מדוקדקת של החוק, אחרי שהוא נחקק בנוסח הסופי שלו, תביא להערכתי לעמדה אחרת של היועץ".

פועל בניגוד לרצונה. מנדלבליט ושקד

פועל בניגוד לרצונה. מנדלבליט ושקדצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בנושא חוק ההסדרה עצמו הוא אמר כי הוא ''נועד להסדיר מציאות שבה אלפי משפחות ביהודה ושומרון נמצאות בחוסר ודאות ומתוייגות, כביכול, כעברייניות בנייה. התופעה נוצרה בגלל שממשלות ישראל לדורותיהן היו מעורבות ביצירת מציאות שבה מצד אחד נוח לכולם שההתיישבות ביהודה ושומרון מתרחבת ומתבססת בסיוע של הרשויות השלטוניות - ומצד שני הדברים נעשו ללא הקפדה על סדרי שלטון תקינים".

לטענתו, "המדינה תשים סוף לטרור המשפטי שמנהלים ארגונים נגד ההתיישבות במסווה משפטי. את המציאות הזו יש להסדיר וממשלות אחרות זרקו את האחריות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן